Ok, jag har gjort en del låtar senast, och kommit till den punkt att jag vill perfektionera vokalist-samplingarna i mina låtar.
Då handlar det inte bara om att använda compressor, EQ, Antares autotune, delay etc... Jag tror jag har bra koll på just de delarna. Men, för att få till den där speciella rösten... Vad f*n ska man hitta på? 🙂
Finns det några riktigt bra VST plugins effekter att rekommendera på röster i sången? I kombinationer med andra VST plugins etc... Alla inslag är önskvärdigt!
Musiken jag gör är inom den kommersiella kategorin. Pop/rock/funk för det mesta, men även inslag av reagge/ambient/electric/dance/trance etc. Finns ett planerat skivrelease (ett projekt med ett studio i Frankrike) till hösten 2006.
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
MagnarTBL
Ok, jag har gjort en del låtar senast, och kommit till den punkt att jag vill perfektionera vokalist-samplingarna i mina låtar.
Då handlar det inte bara om att använda compressor, EQ, Antares autotune, delay etc... Jag tror jag har bra koll på just de delarna. Men, för att få till den där speciella rösten... Vad f*n ska man hitta på? 🙂
Finns det några riktigt bra VST plugins effekter att rekommendera på röster i sången? I kombinationer med andra VST plugins etc... Alla inslag är önskvärdigt!
Musiken jag gör är inom den kommersiella kategorin. Pop/rock/funk för det mesta, men även inslag av reagge/ambient/electric/dance/trance etc. Finns ett planerat skivrelease (ett projekt med ett studio i Frankrike) till hösten 2006.
/M
Redigerat av MagnarTBLLink to comment
Dela på andra sajter
Top Posters For This Question
11
4
3
3
Populära dagar
6 feb
22
23 aug
15
30 jul
10
5 aug
5
Top Posters For This Question
MagnarTBL 11 inlägg
Light Head 4 inlägg
Piccazzo 3 inlägg
hegobald 3 inlägg
Populära dagar
6 feb 2006
22 inlägg
23 aug 2006
15 inlägg
30 jul 2007
10 inlägg
5 aug 2007
5 inlägg
Populära inlägg
jayko
jag kan väl posta mina tips också då... om det gäller kommersiell musik.... § tagningar, tagningar, tagningar.... § klipp, klipp, klipp... varje stavelse måste låta perfekt... § pitch! pitcha ova
100 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.