EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 (redigerat) Hallå hallå😆 här kommer jag med en låt som jag har suttit i det känns som ett år snart 🙂 LÅTNAMN: IceCrown... ARTIST/GRUPP: jag GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 3.41 KOMPOSITÖR: jag PRODUCENT: jag EV. MEDVERKANDE: bara jag INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3.463 MB STATUS: Skiss Skulle uppskatta om någon bra hårdrockssångare skulle kunna lägga lite sång 🥰 tipsa! 🙂 IceCrown.....wav.mp3 Redigerat 5 februari 2006 av mars_volta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Gillar 🙂 specielt vi 1 min o 20 sek. bra låt nu får djonas akta sig 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 hehe 😆 sååå bra?? 🙂🥰 fortsätt tipsa nu grabbar och tjejer! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Så ja.. det var bättre..annat än det där trans tramset 😆 METAL!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aresius Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Jaha, nu ska vi se. Snygga markeringar. Låten behöver ju helt klart sång. 😆 Tycker iaf att det helt klart är det bästa jag har hört från dig! Bra jobbat 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 Så ja.. det var bättre..annat än det där trans tramset 😄 METAL!! hahaha 😆 , joo. jag tycker väl kanske ungefär samma sak .. ( vill bara inte måla in mig i nåt hörn 😆 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Helt ok. Har du möjligvis hört "Fear of The Dark"? Tycker bara att du bör göra något åt gitarrljudet. Då tänker jag närmast på leadljudet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 Helt ok. Har du möjligvis hört "Fear of The Dark"? Tycker bara att du bör göra något åt gitarrljudet. Då tänker jag närmast på leadljudet. mm. det var lite därifrån jag fick insperationen oxå 😆 hmm.... är det för " blött" gitarrljud? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 Jaha, nu ska vi se. Snygga markeringar. Låten behöver ju helt klart sång. 🙂 Tycker iaf att det helt klart är det bästa jag har hört från dig! Bra jobbat 😄 oj då 😆😆 tack 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Jag bara undrar... i introt... så ligger hihaten igång hela vägen... samtidigt som han gör mega fills på pukorna... hur många armar har din trummis? 😆 Annars var det ganska coolt det här... fram med virveln och kicken lite mera bara 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 okej.. joo. men jag tyckte på något underligt sätt att det blev lite tomt med bara pukor... visste inte riktigt hur jag skulle lösa det där.. så jag valde att slamra på 😆 okej, ska tänka på det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Hur blir det när en trummis spelar? Visst, han kan lägga hihaten med foten... men då kan han inte spela dubbelkagge samtidigt... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 Hur blir det när en trummis spelar? Visst, han kan lägga hihaten med foten... men då kan han inte spela dubbelkagge samtidigt... 😄 nej 😆😆🙂😄😉😆😆 hm... detta blev svårt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 wow, mars. jag är impad. låter riktigt bra. men jag skulle se över ljudet på grejerna. det kan förbättras med lite mer krut tror jag. Annars... KÖR PÅ! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 wow, mars. jag är impad. låter riktigt bra. men jag skulle se över ljudet på grejerna. det kan förbättras med lite mer krut tror jag. Annars... KÖR PÅ! 😄 jo.. 😆 . jag har ett stort problem med dels att få upp det i rimlig volym ( man får ju höja volymen 70 % för att höra i nuläget 😆 ). och sen att få till det med snare, baskagge och samtidigt inte att det slår över och blir för högt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 L3'an är ju ett bra redskap att använda mot slutet 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 pukfillsen samtidigt som hihaten ligger är genomförbart, bara man placerar pukorna rätt och använder sig av studsen mellan dem (a´la buddy rich). Skön touch med det tycker jag. Vissa pinsamma likheter med fear of the dark. Sen låter kompgitarrerna bitvis ostämt och lite grötiga. Tigt som stryk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 pukfillsen samtidigt som hihaten ligger är genomförbart, bara man placerar pukorna rätt och använder sig av studsen mellan dem (a´la buddy rich). Skön touch med det tycker jag. Vissa pinsamma likheter med fear of the dark. Sen låter kompgitarrerna bitvis ostämt och lite grötiga. Tigt som stryk! okej.. hmm. tråkigt om det skulle vara så att man tänker på fear of the dark om man hör detta 😆 ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aresius Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Tänkte också på leadljudet som jag inte riktigt gillar. Annars bra! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 Tänkte också på leadljudet som jag inte riktigt gillar. Annars bra! 🙂 hmm.. mindre treble?.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aresius Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Experimentera på! Jag vet faktiskt inte, jag är inte van att mixa gitarrer själv. Men prova med lite mer reverb eller delay kanske av något slag? Jag vet inte.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 Experimentera på! Jag vet faktiskt inte, jag är inte van att mixa gitarrer själv. Men prova med lite mer reverb eller delay kanske av något slag? Jag vet inte.. 🙂 okej 😉 .. mm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aresius Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 (redigerat) Vet inte hur jag tänker på men Djonas är grym på sånt 🙂 han får leadljudet att låta "långt bort" och typ "mjukt" på nåt sätt.. =/ Edit: Stava. Redigerat 5 februari 2006 av Aresius Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 Vet inte hur jag tänker på men Djonas är grym på sånt 🙂 han får leadljudet att låta "långt bort" och typ "mjukt" på nåt sätt.. =/ Edit: Stava. håller helt med dig 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 L3'an är ju ett bra redskap att använda mot slutet 🙂 jo.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Trevligt - saknar sång, skulle bli pricken över i - sparad! Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 6 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2006 Trevligt - saknar sång, skulle bli pricken över i - sparad! Håkan mm, precis, jag söker sångare som verkligen kan sjunga 🥰 tack håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 6 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2006 (redigerat) 😎 Gillar låten i sig men mixen måste sesöver på flera vis. Tycker att du borde EQ:a spåren mera. Gillar på sättochvis det torra leadljudet i vissa av licken. En sångare vore ju kul att ha på låten, kanske också en riktig trummis. Det är en så pass bra låt att du borde ha lätt att hitta folk att jobba med. Kanske skulle någon kunna mastra låten åt díg? Du får väll be sångaren hitta på något över "Fear of The Dark-partiet". (nu skal jag öva gitarr räkor och kaggknak ett tag, till denna låt altså.) tack 🙂 exakt, det känns som su hajat grejen 😆 hmm.. jag har testat olika eq:s men jag tycker på nåt sätt att gurorna blir för .... "FEL".. på nåt sätt 😎 får väl testa lite mer 🥰 vill ha sångare!! 😆 Redigerat 6 februari 2006 av mars_volta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 6 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2006 hmm.... ingen sångare? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 6 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2006 tror ni att det är för mycket treble i leadgurorna kanske? 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.