Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

När jag solar ett spår i Cubase mixer så spelas självfallet bara det spåret.. men alla andra spårs mätare rör på sig och när jag drar upp och ner regeln på det solade spåret så sänks givetvis volymen på spåret, men clipnivån är densamma och mätaren hoppar upp och ner och visar exakt lika mkt även fast regeln är längst ner..

Snälla hjälp! MVH / Micke

Annons
Postat

Asså när jag drar i reglarna i Cubase mixer så påverkas bara lyssningen, inte själva mixvolymen.. masterregeln clipper om jag maxar, men inte spåret jag maxar, den ger inget utslag alls..

Postat

Som default blir spåret aktiverat för inspelning när du markerar det. Detta innebär att mätaren för utnivå från spåret ersätts av en mätare för innivå. Du kan fortfarande mixa och justera men du kommer som sagt inte att se nivån på själva spåret. Tryck på Record Activate knappen så ser du utnivån igen.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.