Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag håller på med dokumentärfilm om "miljötinget 2005", ett arrangemang för ungdomar under en helg i Gävle. Filmen ska delas ut gratis till alla som detog under arrangemanget. Vi har filmat två band som spelade under helgen och karaoke-framförande av kidsen själva. Vi vill också lägga på annan musik på filmen, ett helt annnat band som inte spelade där. Filmen ska alltså inte visas kommersiellt, inte säljas men visas som marknadsföring internt och på deras egen hemsida.

Hur funkar detta? Ska jag fylla i nån blakett på stim eller snacka direkt med banden?? Hur blir det kareoken? Hur köper jag en låt?

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Snacka med banden. Om banden ställer upp gratis och stim hör av sig och vill att du ska betala kan du komma överräns med banden att de betalar tillbax pengarna till dig när de fått utbetalat.

Postat (redigerat)
Snacka med banden. Om banden ställer upp gratis och stim hör av sig och vill att du ska betala kan du komma överräns med banden att de betalar tillbax pengarna till dig när de fått utbetalat.

? Det låter väldigt märkligt i mina öron.

Redigerat av VacUm
Postat

hur skulle du gjort då?

Postat

hur skulle du gjort då?

Vet inte, men man löser inte problemet på det viset.

Den som står som utgivare på websidan registrerar till STIM och betalar. Jag har ingen exakt koll på hur mycket pengar det handlar om.

Mitt tips är att du ringer STIM och berättar läget och då vet dom hur du ska gå till väga.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.