Lilleman Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 (redigerat) ARTIST/GRUPP: Tai-Pan GENRE: Rock & Roll LÅTLÄNGD: 4,45 KOMPOSITÖR: Henrik Norrström INSPELNINGSÅR: 92 (tror jag, ev 91 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,71 STATUS: Färdig demo Gitarr: Erik Johansson Trummor: Peter Gustavsson Bas: Mikael Blomqvist Hammond/Keys: Lars Olson Sång/Gitarr: Henrik Norrström Låtfilen är borttagen Redigerat 9 februari 2006 av Lilleman
Moberg Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 LÅTNAMN: Body for sinARTIST/GRUPP: Tai-Pan GENRE: Rock & Roll LÅTLÄNGD: 4,45 KOMPOSITÖR: Henrik Norrström INSPELNINGSÅR: 92 (tror jag, ev 91 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,71 STATUS: Färdig demo Gitarr: Erik Johansson Trummor: Peter Gustavsson Bas: Mikael Blomqvist Hammond/Keys: Lars Olson Sång/Gitarr: Henrik Norrström Tack! 😉 (För en låt till) 😏 Det blir hårdrockskväll för mig.. 😛 ..=bra 😕 M.v.h Moberg
Dark Of Light Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Hrm... He, he... 😕 Jodå.. Javisst. 😏 Nu blev jag nostalgisk igen, by oh so many reasons... 😉
RoBERT Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 va glad jag blir hehe... 😛 mera mera mera!!! 😏😕😉
Lilleman Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 Ja, visst är det kärlek i luften... 😕 Det känns verkligen... Ha,ha, ha... Skrattar gott åt alla hjärter... 😏
ditte Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 This is fucking great!! I need a sixpack now!! Let|s Rock
osiris Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Upp med sången ett par dB så blir det mycket bättre! 😄
Mckee Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 (redigerat) This was some really great stuff 😛 Redigerat 5 februari 2006 av Mckee
Lilleman Postat 5 februari 2006 Trådstartare Postat 5 februari 2006 Osiris Nivåerna vill jag inte ändra, men tycka får alla givetvis... Tack! 🙂 Mckee Man tackar & bockar... 😛
Eliasson Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 usch va otäckt! Man måste mysäckelrysa när man hör sånt här 😏
AndyPandy Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Bra! Men för mycket dur för min smak. Och för mycket svenneblues! Brr. Och! Refrängen dödar låten effektivt. En riktig bromskloss är den. Och den där hihatten som kommer in i refrängen är så klyschig att jag funderar på att stänga av direkt.
Lilleman Postat 6 februari 2006 Trådstartare Postat 6 februari 2006 Håkan Ekberg Kul... 😠 Eliasson Men Eliasson då... "Mysäckelrysa," det måste ju vara bättre än pinäckelrysa iaf... 🙂🙂 AndyPandy Tack för att du tog dej tid att lyssna även om du inte gillade det speciellt... Hihatten du nämner måste vara den ride som ligger på ref...
AndyPandy Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Tack för att du tog dej tid att lyssna även om du inte gillade det speciellt... Hihatten du nämner måste vara den ride som ligger på ref... Så dåligt var det inte! Rätt bra skulle jag säga. Men som sagt, för mycket dur, för mycket ride och konstig refräng. Men det är ju vad jag tycker.
Jarnis Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Fan vad trevligt, jag är inne i en kort (hoppas jag) hair metal-fas just nu, så den här passade som handen i handsken. Jag gillar faktiskt den klockiga riden på refrängen, men den kanske är lite väl framträdande. Lite mer hockeykörer på refrängen skulle nog sitta fint. Tänk Def Leppards 140 körpålägg. Men hammond? Kör en riktigt smörig synth istället.
Lilleman Postat 7 februari 2006 Trådstartare Postat 7 februari 2006 Altzi Som sagt det är inspelat 91, på otari dolby sr, vem vet vad det är idag? 🙂 K9 Ehmmm, vad ska jag svara? 🙂
Hellecaster Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 WOW grymt!!! Kanon sångare! Överlag mycket proffsigt!
Valdez Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Här var det trevlig ös!...tycker refrängen är riktigt bra!...go röst!
Lilleman Postat 8 februari 2006 Trådstartare Postat 8 februari 2006 Hellacaster Tack, det är ju några år sen som sagt... 🙂 Valdez Kul att du gillar låten... 😆
Lilleman Postat 8 februari 2006 Trådstartare Postat 8 februari 2006 AltziSom sagt det är inspelat 91, på otari dolby sr, vem vet vad det är idag? 😄 K9 Ehmmm, vad ska jag svara? 😆 Say yes honney! 😄 😛 Gillar låten! Först vart jag förvånad = oj vad "pudel", sedan tänkte FAN va coolt, sedan shiiiiii va snygt, och då vart jag glad att jag hittade låten. 😉 Sitter och tok-diggar nu igen faktist. 😎 Har redan headbangat sönder min monitor 🙂 - Yes, my dear! 🙂 Men det kan inte låta pudel i mina öron... Pudelrock spelades av bla av tidig Europé och var mer syntbaserad, och vilket jag tycker har en helt annan stil... 😮 Kanske är det dom melodiösa gitarrsolona som ”krullar” till det… 😄 Riktigt kul att du tycker om låten... Tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.