motin Postat 20 maj 2004 Dela Postat 20 maj 2004 Behöver justera standard A från 440 hz till 435 hz för att jag ska kunna spela ihop med mitt något ostämda piano. Har letat massor efter metoder att göra detta på men allt jag hittar är eventuella audi-filter som vägrar ändra något som har med MIDI att göra... Borde ju finns något filter som lägger på en "bend" på alla noter... men var?? Alla tips välkomnas, även tips på andra musikforum där man kan ställa samma fråga! mvh Fredrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 maj 2004 Dela Postat 20 maj 2004 Det borde gå att ställa in på de flesta pluggar du använder, så det borde inte vara något problem tycker jag. De flesta stora pluggarna jag sett har en sida där man kan ställa in detta. Kanske lite merarbete, men en hyfsat enkel lösning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
motin Postat 20 maj 2004 Trådstartare Dela Postat 20 maj 2004 (redigerat) Jag förstår faktiskt inte... Det är datorn jag använder. Vad är en plugg för det första? EDIT: Jag såg först nu att "Effekter" ligger under "Pluggar", trodde i min blindhet att jag var inne på ljudeffekter/filter-forum. Jag lägger nu mitt inlägg under allmänt istället. Redigerat 20 maj 2004 av motin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.