Twilight_Zound Postat 4 februari 2006 Dela Postat 4 februari 2006 Helskumt, har funkat innan. Mixern har stått stilla sen i höstas pga ljudkortsproblem. Nu fick jag mitt välkommna Delta1010LT och slängde ihop prylarna. Till min förskräckelse märker jag att 48voltaren ballade ur... 1: Startar mixern 2: Startar 48V 3: Ledlampan till 48Volt blinkar till sen fadas den bort (Slocknar) 4: Inget ljud i micen (TSM MT87s) VAD GÖRA?!?!?!? PS: Har ingen möjlighet att testa micen i annat bord... Så felet FÅR BARA var i mixern, inte i micen.... 😄 PLEASE HILFE.... 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dr Arthur Krause Postat 4 februari 2006 Dela Postat 4 februari 2006 Köp ett nytt bord...B-ringer brukar inte vara så pigga på att tillhandahålla reparationshandböcker och kopplingsscheman. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 4 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 4 februari 2006 Bha, fick prexis hem mitt nya ljudkort. Om jag börjar prata mixerbord med sambon förskjuter hon mig från familjen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joey Postat 4 februari 2006 Dela Postat 4 februari 2006 Skulle tro att det är fel på bordet och inte micen, eftersom lampan inte lyser som den ska. Skruva upp bordet och kolla eventuell oxidering. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 4 februari 2006 Dela Postat 4 februari 2006 Jag skulle misstänka någon kallödning i nätdelen - så skruva sönder mixern och gör sedan om alla lödningar i nätdelen, så fungerar det troligen utan problem i flera år sedan. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 (redigerat) Eheeem 😕 Jag är alltså utbildad USK inte svetsare eller nått...Jag har VÄLDIGT delikata händer utan valkar 🙂 ... Seriöst...Är nog ingen bra idé och släppa mig under huven på ett mixerbord... Men men, tror ni att det kan va så illa som lödningar och oxidering...? 😆 EDIT: Cleas, det har alltså funkat utan problem innan... Joey, hur ser man att det är oxidering...? Vilka är tecknen? Redigerat 5 februari 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.