Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Hur kan man få ett helt vanligt tangentbord att fungera som midiklaviatur? vilket program går det att göra så i?

har inte råd med en synth just nu men behöver trummor!

Annons
Postat

beror nog på vilken sequencer du använder, i fruity loops är ju redan ditt tangentbord som ett klavitur, men i andra program så har jag faktiskt inte en aning, kanske gå in i inställningarna på sequencern och sätta på nån 'keyboard shortcuts' eller nåt.

Postat

Vad betyder sequencer? Jag har precis börjat med inspelning/skapa musik med dator så jag kan inte så mycket.

Men jag ska kolla i fruityloops först.

tackar.

Postat
Vad betyder sequencer? Jag har precis börjat med inspelning/skapa musik med dator så jag kan inte så mycket.

Men jag ska kolla i fruityloops först.

tackar.

sequencer --> ditt inspelningsprogram, som tex Fruity Loops, Cubase, Logic etc etc

Postat

i Logic 7 och framåt så om man trycker på CapsLock så får man upp ett keyboard man kan spela med sitt tangentbord på...

CapsLock_Key.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.