Cloudsurfer Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 (redigerat) LÅTNAMN:My Temple (temporärt namn) ARTIST/GRUPP:Cloudsurfer GENRE: Psychedelic Trance LÅTLÄNGD: 3:04 KOMPOSITÖR: Cloudsurfer PRODUCENT: Cloudsurfer EV. MEDVERKANDE: N/A INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.3mb STATUS: Skiss. Jaha nu var det dags igen 😕 Detta är faktiskt första försöket jag gör med att skapa psytrance, känns som om jag är en liten bit på vägen till att få det rätt. Enda felet jag vet själv just nu är att ett fx i breaket är lite feltajmat men jag orkar inte fixa till det just nu, ni får helt enkelt ha överseende med det 😆 vad tycker ni? är det värt att fortsätta eller ska jag skrota ideén? Ja, ös på med feedback, what does not kill you, makes you stronger! Edit: Glömde visst låten 😆 Cloudsurfer___My_temple_demo1.mp3 Redigerat 4 februari 2006 av Cloudsurfer
hertingen Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Tyckte det här var riktigt nice jag. Bra dunk och sånna krejjer...
Cloudsurfer Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 Tyckte det här var riktigt nice jag. Bra dunk och sånna krejjer... Ja man får tacka, ingen mer som har något att säga? 😄
NormaN BeatZ Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Yo man ! tycker att du ska testa att köra lite avbrott på kicken imellan åt så den inte går hela tiden ( typ 3 steg på sequencern, crash efter, men låt basen rulla) testa även att slänga på lite mer effekter på slingorna ( reverb,delay *drägel 🙂 )och en fetare reverse så man sugs in i slingan, testa även att lägga in dom där skruvade skratten mer i bakrunden ! denna låten kan bli hur fet som helst om du ägnar dig åt intensivt koffein missbruk, och tålamod 😉 Fet låt diggar din stil vi måste synca nån dag ! Peace /NormaN BeatZ
Cloudsurfer Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 Yo man ! tycker att du ska testa att köra lite avbrott på kicken imellan åt så den inte går hela tiden ( typ 3 steg på sequencern, crash efter, men låt basen rulla) testa även att slänga på lite mer effekter på slingorna ( reverb,delay *drägel 😛 )och en fetare reverse så man sugs in i slingan, testa även att lägga in dom där skruvade skratten mer i bakrunden ! denna låten kan bli hur fet som helst om du ägnar dig åt intensivt koffein missbruk, och tålamod 🙂 Fet låt diggar din stil vi måste synca nån dag ! Peace /NormaN BeatZ 😉 Ah tack för tippsen, ska försöka pilla till lite mer breaks och fx! Självklart kan vi göra en collab nångång 😉
gol Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Hej vad det går!! Mitt hjärta visste varken ut eller in när basen kom igång. Lyssnar mycket på trance, dock inte psy, men detta gillar jag! Vet inte riktigt hur standard-psy låter, men jag tyckte detta lät industrial-psy (om det nu finns). 😉 Skulle vilja ha en längre mix och en massa stroboskop ovanpå allt! 🙂
Cloudsurfer Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 Hej vad det går!! Mitt hjärta visste varken ut eller in när basen kom igång. Lyssnar mycket på trance, dock inte psy, men detta gillar jag! Vet inte riktigt hur standard-psy låter, men jag tyckte detta lät industrial-psy (om det nu finns). 😉 Skulle vilja ha en längre mix och en massa stroboskop ovanpå allt! 🙂 tackar tackar 😉 inget göe en gladare än bra feedback! Detta är ju bara en skiss så klart kommer det en längre version senare:D
NormaN BeatZ Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Yoo cloudish 🤪 vad har du för msn dags att börja mixa lite ? 🙂 Peace /NormaN BeatZ
Cloudsurfer Postat 7 februari 2006 Trådstartare Postat 7 februari 2006 Yoo cloudish 😆 vad har du för msn dags att börja mixa lite ? 😏 Peace /NormaN BeatZ Du har Pm 😏
ReFlux (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Tjenare! hörde din låt! niice måste jag säga! du har lyckats bra. Men som dom andra har tjatat om, Lite mer Fx och småljud m.m...annars är den nice! 😆
SLC-trax Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Woa bra skit. Första försöket att göra Psy också. Imponerande helt klart 😳 Lite konstruktiv kritik: Tycker tempot är för högt för att matcha de smattrande 16-dels hihats/basslinen bra.. så mkt smatter så anser jag personligen att tempot ska ner till närmare 140. Detta är... minst 155? Om du ska hålla det tempot bör det smattra mindre och vara kanske mer fills/breaks som bryter mot det drivande lite. Rätt snygga gitarrer.. även om jag egentligen inte diggar "metaltrance". Några tonartsbyten hade vart najs.. inte många eller ofta.. t.ex. var 16:e takt i nån halv takt bara - transponera upp/ner en ton. Kanske. 😱 Den lite väl "primitiva" buildup:en vid 01:37 med gitarr & kick känns INTE rätt 2006 😄 gör nåt GALET och oväntat där i stället så skulle det lyfta hela låten!
Sjodahl Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Tycker den var grym som bara den! 😱 Jag tycker till 100% att du ska fortsätta på den! 🙂 /Sjodahl
Cloudsurfer Postat 10 februari 2006 Trådstartare Postat 10 februari 2006 Woa bra skit. Första försöket att göra Psy också. Imponerande helt klart 😆 Lite konstruktiv kritik: Tycker tempot är för högt för att matcha de smattrande 16-dels hihats/basslinen bra.. så mkt smatter så anser jag personligen att tempot ska ner till närmare 140. Detta är... minst 155? Om du ska hålla det tempot bör det smattra mindre och vara kanske mer fills/breaks som bryter mot det drivande lite. Rätt snygga gitarrer.. även om jag egentligen inte diggar "metaltrance". Några tonartsbyten hade vart najs.. inte många eller ofta.. t.ex. var 16:e takt i nån halv takt bara - transponera upp/ner en ton. Kanske. 😛 Den lite väl "primitiva" buildup:en vid 01:37 med gitarr & kick känns INTE rätt 2006 😱 gör nåt GALET och oväntat där i stället så skulle det lyfta hela låten! tackför den extremt grymma feedbacken! Jag har hållt på att jobba lite med den här nu och har faktiskt inte haft en tanke på hur basic min buildup egentligen är, jag menar...lite sphers och en revcrash, mycket basic! Hmm, jadu den ligger på 150 bpm, tänkte dra ner den till 148, aja får se hur jag gör med detta om jag då ska ändra hatsen istället. Tiden får helt enkelt dömma vart det bär av! Jag har också kollat på en del nya fx men det är ju så svårt att hitta något extraordinärt! Återkommer med nyare version snarast möjligt!
AndyPandy Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Japp, för högt tempo! Och så händer det för lite. Efter 1:20 har jag tröttnat.
Nexustwins Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Tjenare bra låt bara lite snabbt tempo... jag undrar bara vad du har använt för slayer till den lite mörkare guran.. 🙂 Den lät faktiskt ganska bra.
Cloudsurfer Postat 25 februari 2006 Trådstartare Postat 25 februari 2006 Tjenare bra låt bara lite snabbt tempo... jag undrar bara vad du har använt för slayer till den lite mörkare guran.. 😄 Den lät faktiskt ganska bra. Det är inget slayer preset, gjorde ljudet själv så...
hackeman Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Coolt. Gillar speciellt 01:20 och framåt... hade gärna hört lite rattande på resonans/cutoff på de överliggande ljuden för att öka känslan, men för att vara första försök till psy var det fan bra. 🙂
Loa (oregistrerad) Postat 3 mars 2006 Postat 3 mars 2006 Låter oldskool. Vissa ljud, speciellt i introt låter för "blöta". För lite effekter samt att vissa slingor går för enformigt. Försök också att processa vissa ljud med effekter och annat gött för att hitta mer unika sound. Breaket med guran låter lite för kommersiellt a`la Scooter eller liknande. Psy trance är svårt att producera. Dels för att musiken har en touch av enformighet som kräver att låten har intressanta inslag av effekter eller nytänk. Keep up the good work!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.