Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hittade ingen tråd om detta. Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp hur man gör så att man spelar mer än en takt i taket. Som jag ahr det nu så slår den en gång på "strängarna" sen går programmet vidare till nästa ackord.

Annons
Postat

Hej!

Du kanske har (bredvid playpilen uppe i listen) markerat så den bara spelar upp aktuell takt.

Hur menar du med slår en gång på strängarna?

Om du vill det ska "slås" flera ggr måste du trycka in ackordet flera ggr t.ex

När programmet går vidare till nästa ackord, spelar det upp ackordet eller stannar det där???

Lite svårt att veta när du ej riktigt skriver om den går förbi ackord i samma takt, eller om den loopar en takt hela tiden.

Som sagt, jag har lite svårt att förstå hur du menar men förklara gärna, så ska jag försöka hjälpa till. 😕

Mvh

Roger

Postat
Hej!

Du kanske har (bredvid playpilen uppe i listen) markerat så den bara spelar upp aktuell takt.

Hur menar du med slår en gång på strängarna?

Om du vill det ska "slås" flera ggr måste du trycka in ackordet flera ggr t.ex

När programmet går vidare till nästa ackord, spelar det upp ackordet eller stannar det där???

Lite svårt att veta när du ej riktigt skriver om den går förbi ackord i samma takt, eller om den loopar en takt hela tiden.

Som sagt, jag har lite svårt att förstå hur du menar men förklara gärna, så ska jag försöka hjälpa till. 😉

Mvh

Roger

Hmm jag är ju inte så hemma med det här med gitarrbegrepp men ska göra mitt bästa..

Mina låtar låter väldigt stelt ska jag säga. Det är ingen rytm i dom precis. Spelar man i verkligeheten är det ju rytm i låtarna. Usch vad svårt det var att förklara men hoppas du fattar 😉

Postat

Ok!

Jag vet ej riktigt hur jag ska hjälpa dig men jag kan tipsa om en sida där du kan ladda ner guitar pro filer som endast går att spela upp i guitar pro (har jag för mig iaf). Där hittar du alla stilar och eventuell träning etc...

Samtidigt låtar av en massa artister.

http://www.mysongbook.com/hp-home.htm

Tanken med tipset är att du när du startat en fil i guitar pro så ser du hur man kan arbeta med programmet samt hur den som gjort filen arbetat med programmet. Man kan göra en hel del med GP.

Uppdatera mig gärna om du kikat på sidan och eventuellt fått nån hjälp av sidan, jag fick en hel del tips av den då jag ej är så skolad i noter och musikteori-termer...etc

Lycka till

Mvh

Roger

Postat
Ok!

Jag vet ej riktigt hur jag ska hjälpa dig men jag kan tipsa om en sida där du kan ladda ner guitar pro filer som endast går att spela upp i guitar pro (har jag för mig iaf). Där hittar du alla stilar och eventuell träning etc...

Samtidigt låtar av en massa artister.

http://www.mysongbook.com/hp-home.htm

Tanken med tipset är att du när du startat en fil i guitar pro så ser du hur man kan arbeta med programmet samt hur den som gjort filen arbetat med programmet. Man kan göra en hel del med GP.

Uppdatera mig gärna om du kikat på sidan och eventuellt fått nån hjälp av sidan, jag fick en hel del tips av den då jag ej är så skolad i noter och musikteori-termer...etc

Lycka till

Mvh

Roger

Tack för denna info :rolleyes: Förhoppningsvis ska jag lära mig lite nu.

Ska ta mig en titt imorgon kväll sen kan jag meddela nån gång i veckan hur det går.

Tack än en gång!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.