lasse66 (oregistrerad) Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Got to get out * ARTIST/GRUPP: LE * GENRE: POP/ROCK * LÅTLÄNGD: 3.25 * KOMPOSITÖR: Lasse * PRODUCENT: lasse * EV. MEDVERKANDE: Lasse * INSPELNINGSÅR: 2003 * FORMAT: Mp3 * STORLEK: 3.90 Mb * STATUS: Demo Har denna låt i två alternativa tagningar med sången, denna har lite distad sång ska leta rätt på andra versionen och tanka upp den som jämförelse. Har fortfarande inte hitta den alternativa inspelningen av sången med den kommer. Har för mig att jag har den på jobbdatorn, men har glömt att kolla den.. got_to_get_out.mp3 Redigerat 10 februari 2006 av lasse66
Danabacken Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Låter lika bra som dom andra två låtarna. Bra engelskt uttal. 😆 Keep going! 😕
91:an Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Får ett väldigt proffsigt intryck! Härlig stark och tydlig sång och precis lagomt instrumentarr, inte överproducerat och stort plus till sångarret. Trummorna låter väldigt bra, vad är det för plugg? Möjligen kunde dom spelas mer varierat i break och så, men annars, det här tycker jag är riktigt bra!
lasse66 (oregistrerad) Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Trummorna låter väldigt bra, vad är det för plugg? Då jag är riktigt usel på Midi så kör jag med en trummaskin som jag tar in som via audio in. Trummorna ligger i en Yamaha PR 630 Keyboard som jag linat in i ett soundblaster live kort. Jag har hittills bara använt inspelningsprogrammet med audio. Ska försöka lära mig det här med Midi så att trummorna kan bli lite mer levande. Tack för att du tyckte det lät bra, jag ska försöka lägga upp lite mer nu när jag börjar få lite grepp på det här med midi.. /Lasse
lasse66 (oregistrerad) Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Kom på en annan sak med trummor. Då jag är kass på MIDI så införskaffade jag ett digitaltrumset till mig själv i julklapp. Tänkte det att jag kan ta hem en polare som kan trumma för att få lite mer Livekänsla i trummorna. Har dock ett litet problem med latency från dessa tummor. Jag letade info på en massa siter innan jag slog till och kanske är jag lurad igen? Jag köpte ett medeli 602 set från musikbörsen, men när jag sitter och bankar så är det en liten fördröjning mellan mitt slag på en puka och vad jag hör i hörlurarna. Tänker prova att köra inspelning med detta så snart jag får lite tid över men känner att detta kan bli lite problem. Är det nån som känner igen detta? Annars så är det överj--ligt roligt att banka på dessa trummor även om det är lite fördröjning. Finns massor av finesser och hel drös med varianter på trumljud i burken. /Lasse
stajo Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 jämfört med "när jag kommer" ligger mixen bättre och närmare här, alltså allt utom rösten då som fortfarande ligger långt borta och låter tunn fast den inte borde göra det. här får låten också lite bättre fart i refrängen men det kunde flytit bättre. Tror det är sättet du lägger basen som gör mycket, passar bra i versen men i ref skulle jag villa ha en mer jämnare basgång. Tycker bättre om denna.
stajo Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 fattar inget ... men det jag just skrev hör till låten "där jag står" 😄 i denna ligger allts som det skall. bra jobb! tycker dock att du skall nog sjunga på svenska 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.