lasse66 (oregistrerad) Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 (redigerat) Har suttit och lyssnat på flera låtar i detta forum, blir mycket imponerad av vissa och tror det är dags att ladda upp några av mina alster. Dom har ett par år på nacken och det är först nu som jag börjat bygga upp en ordentlig inspelningsutrustning för att kunna spela in lite mer. Jag laddar upp några gamla låtar inspelade mellan 2000 och 2003 som ni gärna får tycka till om. Jag vet att trummorna är statiska (har använt trummorna i keyboarden rakt in via audioinspelning fattade inte MIDI då). Tyck gärna till om musikstil, sång och uppbyggnad på låt? Är det nån annan som vill lyssna på detta förutom mig? Detta är låt nummer 1 på Svenska. * LÅTNAMN: När jag kommer * ARTIST/GRUPP: LE * GENRE: POP/ROCK * LÅTLÄNGD: 4.00 * KOMPOSITÖR: Lasse * PRODUCENT: lasse * EV. MEDVERKANDE: Lasse * INSPELNINGSÅR: 2003 * FORMAT: Mp3 * STORLEK: 3.66 mb * STATUS: Demo n_r_jag_kommer.mp3 Redigerat 10 februari 2006 av lasse66
Danabacken Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Låter bra! Svängigt värre! 😉 Dock lite skäriga frekvenser här och där. Ja... Det hörs att du är duktig, inget mer att säga.
91:an Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Bra sång- och instrumentinsats som vanligt. Dock fastnar jag inte för kompositionen. Kompgitarren tycker jag ligger för starkt, kunde sänkas och istället öka sångvolymen. Kanske kunde ljudbilden breddas, det låter väldigt mono i mina högtalare.
sundpa Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Det låter som en bolibompa version av Knivhuggar-rock.... Allvarligt talat alltså! Vet inte om man skall ta låten på allvar trots att låten är bra i sig! Bra sånginsatser och helt okej produktion! Lite kul intro faktiskt.. Annars var det inget för mig, sorry!! (Tur att smaken är olika) //Patrick
lasse66 (oregistrerad) Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Tja det kanske är några riff knyckta från Bolibompa 😏 Nu var det ju några år sedan man genomled detta barnprogram.. Annars då så tyckte jag när jag hittade de ackord som låten är uppbyggd på blev det en ganska ovanlig låt. Ofta när jag spelar in låtar så hittar jag ett riff som går in i datorn, och sen bygger jag vidare på det riffet. Just det här riffet försökte jag spela igen för nåt år sen men hade stora svårigheter att komma ihåg hur det skulle spelas. Lyckades till slut iallafall. /lasse
stajo Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 det låter lite som allt är lite långt borta?? rösten låter lite tunn även att den inte låter tunn om du förstår, du har ju kraft. nä det gjorde du kanske inte 😄 vem skulle ha förstått med den förklaringen. för lite bas och annat register i rösten då och kanske i övriga mixen också... låten står lite och stampar och stannar helt upp ibland, och det gör ju inget så länge den får fart ibland vilket jag inte riktigt uppfattar, beror nog på hur kompet är i ref. kör hårt du har klart kapacitet!
Joel B Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Trumsoundet måste fixas.Reverbet är fruktansvärt, alldeles för mycket och smälter inte in i resten av ljudbilden. Lite fräcka ackord här och där. Produktionen låter schlagerfestival, x antal år sen. Gillar låten, men produktionen är en gröt. Tror den skulle göra sig bättre i en liveinspelning.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.