Lilleman Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Då var det väl dax att presentera en inspelning om än med några år på nacken... Jag har suttit och rotat i massa gammalt material och hittade en inspelning ifrån -92... LÅTNAMN: Count on Me ARTIST/GRUPP: Tai-Pan GENRE: Hårdrock LÅTLÄNGD: 4,45 KOMPOSITÖR: Henrik Norrström INSPELNINGSÅR: 92 (tror jag, ev 91 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,9 STATUS: Färdig demo Gitarr: Erik Johansson Trummor: Peter Gustavsson Bas: Mikael Blomqvist Hammond/Keys: Lars Olson Sång/Gitarr: Henrik Norrström
Lilleman Postat 3 februari 2006 Trådstartare Postat 3 februari 2006 (redigerat) Låtfilen är borttagen Redigerat 9 februari 2006 av Lilleman
AXL THE ROCKER Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 (redigerat) Grymt!!! fan va bra den va!!! tänkte direkt på Mötley Crue och Guns´n´Roses. ingen förolämpning hoppas jag? 😄 Men det va inte så shysst att man bara fick höra hälften av det goa solot! 😄 Redigerat 3 februari 2006 av AXL THE ROCKER
Lilleman Postat 3 februari 2006 Trådstartare Postat 3 februari 2006 Grymt!!! fan va bra den va!!! tänkte direkt på Mötley Crue och Guns´n´Roses. ingen förolämpning hoppas jag? 😄 Men det va inte så shysst att man bara fick höra hälften av det goa solot! 😄 Tackar med mössan i handen... Roligt att du tyckte om det... Nu finns hela låten med solo och slut, något hängde upp sej förra gången...
AXL THE ROCKER Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Nu finns hela låten med solo och slut, något hängde upp sej förra gången... tack för det!!! 😄
Light Head Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Jahaja,, Nostalgi så det förslår. Men det var på den tiden som jag inte på något sätt kunde acceptera denna typ av musik... Nu har jag vuxit och tycker att det är rätt bra! Förväntar mig hela tiden att det skall komma ett "...in the paradise city..." Men visst det är bra. Varför blev det inte mer med denna låt? Den har ju några år på nacken.
Dark Of Light Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Ja, djävlar vilka -80 vibbar jag fick 😄 ! Allt ifrån Poison till G&R.. 😄 Mycket bra jobbat! Bra sång... 😄
RoBERT Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Ja, djävlar vilka -80 vibbar jag fick 🙂 kan bara instämma!! 🙂 fina grejer du! gillar genren verkligen! hur låter nåt du gör idag om det lät så bra redan då? 😳
musik (oregistrerad) Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 (redigerat) Hej! På slutet tänkte jag på han sångaren i AC/DC, ja han som var med i Geordie dessförinnan alltså... Rätt bra faktiskt. Duktig gitarr. Tänkte Black Sabbath i inledningen... 😳 4-//:musik ERIKA: Ändrade betyget ett snäpp uppåt. Är ju rätt svag för Black Sabbath, fint gitarrsolo och imponerande skriksång på slutet. Efter bara en lyssning är ju dessutom alla betyg orättvisa... Redigerat 3 februari 2006 av musik
Lilleman Postat 3 februari 2006 Trådstartare Postat 3 februari 2006 Light head Varning, vem har sagt att det inte finns mycket mer... 🙂 Dark of light Tack, javisst... vem kommer ihåg Quireboys 😳 aorfreak Tack, tja vad ska jag säja... Vi får väl se om det kommer lite nya låtar... 😎 Musik, rätt bra faktiskt Bara du kan svara så... Tack 🙂
equality Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Yeah! Bra låt, suverän sång, ypperliga stämmor men det som impar mest är bryggan till g-solot, vilket läckert ackordval, vilket makalöst arpeggio! Mossiga mindre män som jag associerar också till gruppen Boston. 😳
kallemio Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Inte alls min genre, men jag tycker det låter proffsigt! Versgitarren va riktigt skön!
Lilleman Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 equality Kul att du gillar det... Boston, nej så kan det väl inte låta... 😎 Kallemio Tack... 😄 Det är en Yamaha akgura mickad med en Milab mick...
progg Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Hur bra som helst. Skön raspig röst. Mycket behagligt att lyssna på! Bra jobbat. Posta gärna mer.
beif Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Jag fick direkt en stark känsla av Paul McCartney. Sången borträknad, alltså. Men jag tror nog att hade Pållen kunnat sjunga så här så hade han nog varit världens lyckligaste. Annars så var låten riktigt mycket hans typ av sammansättning.
Lilleman Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 progg Tack, det värmer... 🙂 Vi får väl se om det blir något mer, det är ju några år sen det spelades in och bandet finns tyvärr inte längre, men en del material finns faktiskt... beif Tackar, den jämförelsen har jag inte hört förr 😄
Lilleman Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 (redigerat) Jag trodde att det fanns mer "rockers" på forumet som ville tycka till... 😉 Edit: Lite stavfel Redigerat 4 februari 2006 av Lilleman
Moberg Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Jag trodde att det fanns mer "rockers" på forumet som ville tycka till... 😄 Edit: Lite stavfel Japp..det finns fler "rockers" 😄 Ja, vad ska man säga...allt är helt klockrent! Bra låt , bra spelat och underbar sång! 😄 Det är ju "oldschool" , men var ju helt rätt i tiden -92 (absoluuuut bara positivt menat) Jag kan inte bara annat än älska det här! Har du mer så skicka upp dom...NU 🙁 M.v.h Moberg
Lilleman Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 Jag trodde att det fanns mer "rockers" på forumet som ville tycka till... 😕 Edit: Lite stavfel Japp..det finns fler "rockers" 😉 Ja, vad ska man säga...allt är helt klockrent! Bra låt , bra spelat och underbar sång! 😄 Det är ju "oldschool" , men var ju helt rätt i tiden -92 (absoluuuut bara positivt menat) Jag kan inte bara annat än älska det här! Har du mer så skicka upp dom...NU 😏 M.v.h Moberg Kul 😛 Jag la ut en låt till som heter Body for sin i en annan tråd...
Moberg Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Jag hör den för tredje gången nu...(body for sin..)Obs, klockan 😏 M.v.h Moberg
Lilleman Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 Oj, Va glad jag blir att ni gillar det... ´ 😛😉😏😕 Tack, tack, tack... jätte kul...
apanboll Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Den här genren är nog bland det värsta jag vet. Jag ogillar det rejält, men Det låter snyggt och bra alltihop!
trancer Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 jag kan inget om rock/hårdrock/pop överhuvudtaget. Men gillade denna som fan på nåt sätt 😉 /Perrra
Lilleman Postat 5 februari 2006 Trådstartare Postat 5 februari 2006 Apanboll Kul att du tog dej tid att lyssna igenom det ändå, även om det inte var din musiksmak... 🙂 Trancer Det var trevligt att läsa... Det finns den låt till som heter "Body for sin" om du vill höra mer i en annan tråd... 😕 Vh, Lilleman
Mckee Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Lite Bon Jovi över denna. Go orgel, vad är det för orgel? The guitar solo rules
Lilleman Postat 5 februari 2006 Trådstartare Postat 5 februari 2006 Lite Bon Jovi över denna. Go orgel, vad är det för orgel? The guitar solo rules Tack! Glad att du gillar orgeln och gitarren...!! 😉 Det är en Hammond L-100 med ett 143 Lesley, kopplat igenom en VOX AC50 för lite mer crack och varm dist i ljudet... 😏 Mickarna på toppen av lesley't var 2 Sennhizer (Stavas det så?) av rakapparatmodell och i botten en vanlig SM58...
Lilleman Postat 6 februari 2006 Trådstartare Postat 6 februari 2006 Gillar det här - sparas! Håkan Trevligt att du uppskattar demon... 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.