Jump to content
Annons

Audiophile usb

Recommended Posts

Gäsper (oregistrerad)
Postat

Hej!

Någon som vet vad man gör när midi-ljudet svajar?

Har ljudkortet Audiophile usb. Allt fungerar med ljudet går liksom i "vågor", starkare ibland och svagare ibland.

Har försökt ställa in de mesta men får ingen ordning på det.

Tacksam för råd.

/Gäsper

Annons
Gäsper (oregistrerad)
Postat

När jag spelar upp midiljudet genom ljudkortet är det svaj. Det blir svagare ibland och starkare ibland. Låter ungefär som om vissa instrument inte hinner med för att sedan ta fart igen.

Ljudkortet är ett Audiophile usb som är kopplad från datorn och sedan till förstärkare.

Har inga VST nu.

/Gäsper

Gäsper (oregistrerad)
Postat

Jag gör midi-filerna i SoundStudio II, Evolutions program som följde med keyboarden.

Har kollat i Ljudenheterna och det går genom kortet, som stöder midi.

Har du något förslag på hur man kan göra annars?

/Gäsper

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Hej!

Någon som vet vad man gör när midi-ljudet svajar?

Har ljudkortet Audiophile usb. Allt fungerar med ljudet går liksom i "vågor", starkare ibland och svagare ibland.

Har försökt ställa in de mesta men får ingen ordning på det.

Tacksam för råd.

/Gäsper

Vad har du mer kopplat i USB uttagen? Låter som om du överlastar USB. Kör du Audiophile diektkopplad till datorn, och inte genom en USB-hub?

Gäsper (oregistrerad)
Postat

Jag har också funderat på överbelastning men har inget mera genom usb. Däremot har jag ingen hub.

/Gäsper

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.