Gäsper (oregistrerad) Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Hej! Någon som vet vad man gör när midi-ljudet svajar? Har ljudkortet Audiophile usb. Allt fungerar med ljudet går liksom i "vågor", starkare ibland och svagare ibland. Har försökt ställa in de mesta men får ingen ordning på det. Tacksam för råd. /Gäsper
Björn Olsberg Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 I vilka situationer händer det? I ditt inspelningsprogram? Händer det även när du bara spelar upp en ljudfil med en mediespelare?
Joey Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Vad har du för pryttlar? Vilka VSTier använder du osv?
Gäsper (oregistrerad) Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 När jag spelar upp midiljudet genom ljudkortet är det svaj. Det blir svagare ibland och starkare ibland. Låter ungefär som om vissa instrument inte hinner med för att sedan ta fart igen. Ljudkortet är ett Audiophile usb som är kopplad från datorn och sedan till förstärkare. Har inga VST nu. /Gäsper
Björn Olsberg Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Låter som att du spelar upp midi-filer genom Windows inbyggda gm-bank, stämmer det? Vad rä det för midi-filer du spelar upp, och genom vilket program?
Gäsper (oregistrerad) Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Jag gör midi-filerna i SoundStudio II, Evolutions program som följde med keyboarden. Har kollat i Ljudenheterna och det går genom kortet, som stöder midi. Har du något förslag på hur man kan göra annars? /Gäsper
Björn Olsberg Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Det låter som att ett supportsamtal till din återförsäljare eller till Luthman är på plats. Har tyvärr ingen aning om vad detta kan bero på.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Hej! Någon som vet vad man gör när midi-ljudet svajar? Har ljudkortet Audiophile usb. Allt fungerar med ljudet går liksom i "vågor", starkare ibland och svagare ibland. Har försökt ställa in de mesta men får ingen ordning på det. Tacksam för råd. /Gäsper Vad har du mer kopplat i USB uttagen? Låter som om du överlastar USB. Kör du Audiophile diektkopplad till datorn, och inte genom en USB-hub?
Gäsper (oregistrerad) Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Jag har också funderat på överbelastning men har inget mera genom usb. Däremot har jag ingen hub. /Gäsper
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.