musik (oregistrerad) Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 (redigerat) Hej! Finns det någon som har tillgång till en redig golvpuka, en sån där timpani som de har i symfoniorkestrar, ty det är mitt favoritinstrument. Kanske ni äger en, kan låna en eller vet var man kan hyra en timpani i Göteborgstrakten... Alternativt nån som kan någon fenomenalt realistisk ljudmodul där timpani ingår som ett av ljuden? Alternativt någon mjukvara... 😉 :musik Redigerat 3 februari 2006 av musik
musik (oregistrerad) Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Hej! Mailade en affär i Gbg om detta, men fick inget svar. Ännu. Vet att det finns nån som heter Birka Musik i Sthlm. De verkar ha sådana, men då är det ju en bit dit också... 😄 :musik
Humor Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 (redigerat) snacka med någon kommunal musikskola i din trakt. De brukar alltid ha dessa ståendes någonstans 😄 /Filip Redigerat 3 februari 2006 av Humor
musik (oregistrerad) Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Hej! Tack Filip för ett verkligt bra tips! Vad glad jag blir! Musikhögskolan kanske? 😄 :musik
godhead Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 EWQLSO och liknande bibliotek har ju annars fantastiska samplingar av Timpani o sånt..
Joel B Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Kulturskolan i Lerum har nya fina sådana. Slå dem en pling. Björn fryklund är en helyllekille.
ViktorDenStore Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Hej! Tack Filip för ett verkligt bra tips! Vad glad jag blir! Musikhögskolan kanske? 😉 :musik Samt Göteborgs symfoniorkester... Ni har väl en sånn och de repar väl i ett konserthus där det finns timpanis? 🙂 En skaplig timpani brukar kosta ungefär 50'000-100'000 kronor kan tilläggas 😄 .Viktor
musik (oregistrerad) Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Hej! Tack för tipset om samplingar, Godhead. Ska kollas upp! Tack för tipset om Lerum, Joel! Bussavstånd ju... Viktor, jo jag vet att de är dyra, men de är även tunga... Göteborgs Symfoniker tror jag inte man får låna instrument av. Däremot har jag hittat tre frilansande musiker som spelar detta instrument! Huruvida någon av dem spelar i nämnda orkester vet jag inte ännu, men det är väl troligt. Har de dem då hemma eller i Konserthuset? 🙂 :musik
NONHALO Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Hör med Shell eller OK eller Statoil Shell inte på Statoil dom är helt OK 🙂
ViktorDenStore Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 Hej! Tack för tipset om samplingar, Godhead. Ska kollas upp! Tack för tipset om Lerum, Joel! Bussavstånd ju... Viktor, jo jag vet att de är dyra, men de är även tunga... Göteborgs Symfoniker tror jag inte man får låna instrument av. Däremot har jag hittat tre frilansande musiker som spelar detta instrument! Huruvida någon av dem spelar i nämnda orkester vet jag inte ännu, men det är väl troligt. Har de dem då hemma eller i Konserthuset? 😆 :musik I konserthallen 😛 Du får nog spela in de i konserthallen om du vill spela in timpanis... det är nog det bästa stället ljudmässigt också =) .Viktor
dancedancedance Postat 6 februari 2006 Postat 6 februari 2006 du kan ju testa på kulmus som är den komunala musikskolan i västra göteborg - www.kulmus.se men det bästa tror jag är om du försöker med någon privatperson...
musik (oregistrerad) Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 dance x3: kulmus finns inte längre. Inte på den adressen iaf. Viktor: precis som jag tänkte då. Det blir maffigt!! 🙂
mörn Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 orkestertrummor äger! jag skulle vilja ha med mig en rejäl puka live. edirol orchestral, som är en ljudmodul med klassiska instrument, har bra timpaniljud. både enskilda slag och rullande (?).
musik (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Äger du orkestertrummor, mörn, som väger så mycket att du inte ens får med dig den ena live! Så synd... 😄
Drik Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 (redigerat) tycker som godhead Ska dunka upp ett sample åt dig.. EDIT: Det här gjorde jag enbart med EastWest Symphonic Orchestra Silver edition, fixade tre st fanfarer till en gala. Här är den vinnande fanfaren: Your browser does not support the HTML5 audio tag Här är också en låt som använder samma timpani: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 10 februari 2006 av Drik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.