dajerszz Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 * LÅTNAMN: I Hate This Place * ARTIST/GRUPP: DyERZ * GENRE: Minimalistisk musik * LÅTLÄNGD: 5:38 * KOMPOSITÖR: Patrik Lundström * PRODUCENT: Patrik Lundström * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 5.29 MB * STATUS: Skiss/Färdig demo DyERZ___I_Hate_This_Place.mp3
dajerszz Postat 2 februari 2006 Trådstartare Postat 2 februari 2006 kan väl även här tillägga att det är bara gitarr och basen som inspelat live. allt annat är gjort i i min lilla burk.
Stolle Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Hej hej! Jag gillar låten. Orgier i moll och terser brukar gå hem hos mig! Jag har dock några invändnigar. Först och främst så tycker jag det tar alldeles för lång tid innan det händer något i låten. Jag förstår att du försöker skapa stämmning genom minimalism men det händer lite väl lite i början tycker jag. Jag var på väg att stänga av låten efter ett tag o början innan det till slut började hända grejjer. Sen upptäckte jag att låten var bra. Det hade inte behövt vara stora grejjer. bara antydningar om vad som komma skall. Nästa sak hänger ihop med det förra jag såg. Jag hade nog blivit ännu mer berörd om låten hade stegrat mer gradvis. Långsamt byggts upp och blivit än mer intensiv iställer för att bara gå på ett nytt riff pang på. Nu blir det lite Riff A 8gånger, riff B 8 gånger, riff C 8 gånger. Nu låter det som om jag är väldigt negativ kanske men det är inte meningen. Jag gillar som sagt låten och jag tycker du har ett skönt och lite eget sound. Men lite finputs kan nog göra den ännu bättre. Det hela påminner svagt om något. Vad har du för influenser?
dajerszz Postat 2 februari 2006 Trådstartare Postat 2 februari 2006 oj, mina influenser är nog allt jag lyssnar på känns det som. det är nog inget speciellt sådär som influerar mig. som sagt allt. Men det som fick mig in just på denna typ av musik är tex som Steve von till, My Dying bride och Tiamat. typ så...
Stolle Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Neurosis, My dying bride och Tiamat är grupper som jag har skivor med så det kanske inte är så konstigt att det faller mig i smaken.
dajerszz Postat 2 februari 2006 Trådstartare Postat 2 februari 2006 kan även berätta att denhär låten och de övriga som jag lagt ut ska förhoppningsvis spelas av ett band med sång. så det är litegran av en skiss. dvs att jag har lämnat utrymme för sång.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.