Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

TÀnkte bara promota lite, gruppen Centurion kommer att ha en lÄt med i P3 Demo pÄ lördag. Centurion bestÄr av 2 gotlÀnningar, dÀribland mig sjÀlv, vi gör elektronisk klubbmusik av varierande slag. Just King Dubby Àr som namnet antyder ganska Dub- (och 2step-)influerad, mestadels tillverkad Är 2002 i Logic 5 för PC, med trummor programmerade i Fruity Loops schysta step-sequencer.

Vi spelas sist i programmet innan kl 21, skulle vara kul om ni pĂ„ forumet lyssnade och kom med era Ă„sikter. GĂ€rna konstruktiv kritik.. 😳

Annons
Postat

FÄr se om jag kan lyssna dÄ. GÄr det inte att lyssna pÄ webradio sen?

Postat (redigerat)

Öh jo, det gĂ„r ju. En vecka efterĂ„t gĂ„r det typ. Man glömmer bort ibland hur underbart utvecklad audio/webtekniken börjar bli... 🙂

Redigerat av Fierze
Postat

Grattis till att ni kommit med i P3 demo! 😛

Hur svĂ„rt och hur effektivt Ă€r det egentligen att komma med?? Den senare frĂ„gan Ă€r kanske svĂ„r för dig att svara pĂ„ sĂ„ hĂ€r i förhand 😆, men du kanske har en uppfattning eller hört nĂ„gons erfarenhet Ă€ndĂ„...?

//Lyssnar oxĂ„ gĂ€rna pĂ„ ert alster via webben i efterhand 🙂

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Hur svÄrt och hur effektivt Àr det egentligen att komma med??

Jag har varit med 3 gÄnger och spelades ungefÀr tvÄ veckor efter att dom fÄtt min demo, sÄ man fÄr vÀl sÀga att det Àr skapligt lÀtt att komma med.

Det gav inte mig ett smack, förutom Stim-pengar.

Jag tror inte skivbolagen lyssnar.

Postat
fick du stim-pengar 🙁

Seriöst 🙁

MTV hÄller vÀll fortfarande pÄ och krÄnglar med STIM

Postat
Det gav inte mig ett smack, förutom Stim-pengar.

Jag tror inte skivbolagen lyssnar.

fick du stim-pengar 🙁

FÄr man inte alltid det nÀr man spelas i P3?

sublunar (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Trevligt, jag ska ocksĂ„ spelas nu pĂ„ lördag (imorgon) 🙁 Det blir dansant house under namnet Monodrive. Har ocksĂ„ spelats ett par gĂ„nger tidigare och fĂ„tt en nĂ€tt liten summa frĂ„n STIM 🙁

http://www.monodrive.net

Redigerat av sublunar
Postat
Trevligt, jag ska ocksĂ„ spelas nu pĂ„ lördag (imorgon) 🙁 Det blir dansant house under namnet Monodrive. Har ocksĂ„ spelats ett par gĂ„nger tidigare och fĂ„tt en nĂ€tt liten summa frĂ„n STIM 🙁

http://www.monodrive.net

lĂ„ten shuriken ska man inte stoppa under mattan direkt, sĂ„ jag kan gott fatta att dom har flippat dina spĂ„r pĂ„ den kanalen 🙂

sublunar (oregistrerad)
Postat
lĂ„ten shuriken ska man inte stoppa under mattan direkt, sĂ„ jag kan gott fatta att dom har flippat dina spĂ„r pĂ„ den kanalen 🙂

Kul att höra, tack! 🙂

Postat

Jag vet inte om det Àr nÄt skivbolag som lyssnar pÄ P3 Demo direkt, det Àr i alla fall inget som jag rÀknar med dÄ branschen Àr i djup kris nu. Det hÀr Àr hur som helst 5:e gÄngen vi Àr med i P3 Demo (Första gÄngen som det inte Àr en lÄt gjord i Fasttracker II hehe). Vi Àr mest ute efter Stimpengar (Det blir ju lÀtt nÄn tusenlapp för varje lÄt!) och att fÄ musiken spelad i ett offentligt sammanhang. NÄn som lyssnade?

Postat

Jag var med i mars i Är med "Computer Dance". NÄgon som hörde den? Nej, skulle inte tro det, har inte fÄtt nÄgra som helst reaktioner. LÄten spelades nog 10 dagar efter att jag skickat den, det Àr nog hyfsat lÀtt att fÄ med en lÄt hos dem. DÀremot Àr det vÀldigt roligt att höra sin egen lÄt pÄ radio!

//Nisse

Postat
Jag vet inte om det Àr nÄt skivbolag som lyssnar pÄ P3 Demo direkt, det Àr i alla fall inget som jag rÀknar med dÄ branschen Àr i djup kris nu. Det hÀr Àr hur som helst 5:e gÄngen vi Àr med i P3 Demo (Första gÄngen som det inte Àr en lÄt gjord i Fasttracker II hehe). Vi Àr mest ute efter Stimpengar (Det blir ju lÀtt nÄn tusenlapp för varje lÄt!) och att fÄ musiken spelad i ett offentligt sammanhang. NÄn som lyssnade?

Lyssnade inte, vĂ€ntar fortfarande pĂ„ att du ska posta lĂ€nken för "efterlyssning"... 🙂

Det dĂ€r med tusenlappar per lĂ„t lĂ„ter ju bra. SĂ„ mao ska man inte skicka nĂ„gra demos till SR förrĂ€n man reggat sig pĂ„ STIM? Jag har nyligen anmĂ€lt mig dĂ€r, men vĂ€ntar pĂ„ att de ska skicka hem nĂ„got (?) till mig... förmodar jag bör vĂ€nta fĂ€rdigt innan jag skickar in nĂ„t demo mtrl? Jag menar, har man inte gjort verkanmĂ€lan pĂ„ just den demolĂ„t som spelas lĂ€r man vĂ€l inte fĂ„ nĂ„gon ersĂ€ttning frĂ„n STIM heller? Eller? 😆

Postat
Jag var med i mars i Är med "Computer Dance". NÄgon som hörde den? Nej, skulle inte tro det, har inte fÄtt nÄgra som helst reaktioner. LÄten spelades nog 10 dagar efter att jag skickat den, det Àr nog hyfsat lÀtt att fÄ med en lÄt hos dem. DÀremot Àr det vÀldigt roligt att höra sin egen lÄt pÄ radio!

//Nisse

Förresten, har ni varit noga med mastring av de demos ni skickar in? Eller mĂ„nne det hĂ€nda att deras studiosnubbar mastrar om det Ă€r ett mĂ„ste för att lĂ„ten ska lĂ„ta ok i radio? Jag Ă€r nĂ€mligen nolla pĂ„ mastring och undrar om det Ă€r nĂ„got jag bör prioritera innan jag skickar in nĂ„t... 😆

Postat

Du kanske kan ju lÄtan ngn hÀr pÄ forumet mastra om det skulle vara nödvÀndigt?

Postat
Du kanske kan ju lÄtan ngn hÀr pÄ forumet mastra om det skulle vara nödvÀndigt?

Ooja, gĂ€rna. StĂ€ller du upp? 🙂

Men strategiskt och lĂ„ngsiktigt sett borde jag lĂ€ra upp mig sjĂ€lv pĂ„ det dĂ€r... snarast. 😆

Postat

I och för sig sant. 😆 Men jag tror att bara man gör en helt ok mix, sĂ„ gör det nog bra det med.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

SÄ Àr det...all musik i SR körs genom en limiter/kompressionsdel, denna Àr olika beroende pÄ vilket program den sÀnds i. Detta Àr anledningen till att all (den mesta) musik lÄter "bra" i radio. Detta Àr ocksÄ anledningen till att singellÄtar ofta slÀöpps i en radio- och en albumversion. Radioversionen Àr vanligtvis lite "fegare" mastrad, för att "lura" radions limiter att feta pÄ det lÄga & höga registret, och i vissa fall t.om. höja vplymen pÄ spÄret. Var inte rÀdd för att demon Àr kasst mastrad, det fixas till pÄ P3. men för din egen skull Àr det nog en idé att gÄ lite djupare o lÀra dig mastra.

Postat

Nu har jag lyssnat och mĂ„ste sĂ€ga att det lĂ€t mycket bra! Skön lĂ„t mĂ„ste jag sĂ€ga. 😆

Postat (redigerat)

Ojoj riktigt uselt av P3! Det Ă€r inte ens MONO. Det Ă€r bara den vĂ€nstra kanalen som hörs i Real Audio-filen frĂ„n programmet. 😆

DÄ menar jag inte att det sÀnds ut i Left, utan sjÀlva 'rippningen' bara Àr frÄn Left-channel och spelas upp i mono.

Redigerat av Stuff
Postat
Ojoj riktigt uselt av P3! Det Ă€r inte ens MONO. Det Ă€r bara den vĂ€nstra kanalen som hörs i Real Audio-filen frĂ„n programmet. 😆

Jag hör bÄda kanalerna, om Àn mono.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.