Jump to content
Annons

Minne - behöver hjälp


Lindeberg

Recommended Posts

Hallå datormänniskorna!

Jag behöver uppgradera mitt internminne.

Om jag mot förmodan lyckats fota rätt sak så finns det som synes en ledig plats för ytterligare en minnesgrunka.

Vad heter den och var kan man hitta dylikt, billigt?

Tacksam för hjälp.

minne.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm...svårt att se vad det är på den lilla bilden, men är din dator runt 2-3 år gammal är det säkert PC133 minnen. (168-pins socket). Du borde då kunna använda dig av SDRAM.

Nu ska det observeras att jag inte är helt säker. Hade hjälpt om jag vetat ditt moderkorts tillverkare och modellnr.

Prova annars att posta i ett datorforum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

MusicGene satte spiken på..ehh.. 🙁 ..ja..

Plockar du ut minneskapseln ( flippar bort det vänstra och högra vita plastfästet -> utåt på varje sida, så åker minnet upp ur fästet...ta i minneskapseln på respektive sida av kretskortet...inte chippen.. )

Sen traskar du bort till närmaste datorbutik och frågar..

Det ser ut som du har en liten etikett på ena RAM-modulen..vad står det på den? oftast står det tillverkarens namn och storlek/hastighet där..

Det ser ut som en SDRAM-modul i.a.f så då vinner väl Naked en resa till bahamas för två..all included.. 🙁

-edit- felskrivning

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

lien varning bara... äldre datorer kan ha svårt att hantera vissa DRAM moduler med mer än 16 chips på, så räkna chip på det du har och köp ett med lika många för att vara säker.

Redigerat av Naked
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...