Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har lite problem i midi-editorn:

Jag använder midifiler där alla trummor ligger på samma spår (10:an)

Jag undrar om någon vet något smidigt sätt att tex höja velocityn på

endast ett instrument i detta trumspår, tex samtliga virveltrummor till en angiven nivå??

Jag vet att man kan höja velocityn för endast ett instrument "ton för ton" genom att dra med pennan men detta är ju extremt tidskrävande om du vill ändra alla

virveltrummor till samma höjd.

Jag har testat och markera alla virveltrummor och sedan dragit med pennan men jag får inte det att fungera!

/David

Annons
Mats Ervering (oregistrerad)
Postat

Hej,

intressant fråga. Testa att köpa programvaran så kanske det går bättre.

Mvh Mats

Postat
Hej,

Mvh Mats

Hur kan du vara så säker på att han inte har köpt den?

Postat

Du kan ju först markera ett virvelslag sen gå på Edit->Select->Equal pitch - same octave så har du valt alla virvelslag i den delen. Sen går du på Midi->Functions->Velocity och där kan du välja hur mycket du vill antingen öka eller minska på velocityn på de valda virvelslagen.

Postat

Jag satt och gjorde om ett trumspår från gm-mapen till en annan med logical editor. Satt och klurade lite tills jag hittade den. Säg till om det finns något lättare sätt.

I alla fall. Kolla vilken ton virveltrumman är (som standard är den D1). Markera midiklippet och tryck på midi>logical editor. Filter target ska vara Value 1 (i alla fall för mig), condition equal, parameter D1 på övre delen.

På undre delen tar du Action Target Value 2, Operation set to fixed value och paramtere 1 tar du 1-100 hur stark virveltrumman ska vara.

Förstår du? Funkade det?

• 2 veckor senare...
Postat
Hej,

Mvh Mats

haha... du e rolig du.. bra första post:P

Postat
Hej,

Mvh Mats

Midi som midi, köpt eller inte köpt. 😛

Postat

Märkligt att ni reagerar på "Mats Ervering" som om han menade ett seriöst svar. Nej, han är ett uppenbart troll för att driva med folk.

Mats Ervering är en rolig särskrivning på matservering, och det finns ingen svensk med det namnet.

Jag misstänker att Hans ligger bakom...

Postat

Öppna drumeditor, markera trumslagen som du vill ändra, klicka på velocity och skriv in det värde du vill ha.

Hildur: Förresten tror jag att det är Linus som är matservering. Den lille spjuvern.

Postat
Hildur: Förresten tror jag att det är Linus som är matservering. Den lille spjuvern.

Eller inte!! POW!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.