Jump to content
Annons

DVD-skiva som wobblar

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har en dvd-live med The Tubes. I min laptop är det inga problem! Men den går inte att spela i mozzans dvd-spelare. Varför? Hennes spelare klarar allt annat!

DVD-skivan bara wobblar och spelaren låter jätteilla, ett mörkt högt brummande.

😱

:musik

Annons
Postat

Du anger inte om live-skivan är en ljudupptagning i DVD Audio-format eller om det är en med video. Är det en DVD Audio som du i datorn spelar upp med Powerdvd eller Windvd så måste din mor ha en spelare som kan spela upp DVD Audio. Annars går det inte.

Är det en DVD Video så låter det som att kvaliten på din skiva är dålig - den kan även på tryckta skivor variera precis som alla andra typer av produkter. Här låter det oavsett som att skivan inte är balanserad rätt, men det är många kommersiella dvd-skivor - de roterar normalt sett ändå inte snabbt vid uppspelning i stationära spelare och obalansen ger sig inte så mycket tillkänna.

Om det är en video-skiva och inte DVD Audio kan du prova med att kopiera skivan med exempelvis DVD Genie till en DVD+/-R (ej RW) och spela den brända istället. Använd dock inte det billigaste skivmediet, de kan ge upphov till strul de med, främst när du spelar på lite äldre stationära dvd-spelare.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Det är en vanlig DVD-video från 2004. Den stationära dvd-spelaren jag nämnde är en sprillans ny (fem veckor). Den klarar alla format, även dvd-audio tydligen, förutom mp3, jpeg, cdr-r/rw, dvdr-/+/rw-/+ etc.

Får skaffa sånt där dvd genie, då...

Tack!

🙁

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.