Fattaren Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 har till slut lurat ut en av mina texter på datorn, nästa steg, låta några andra höra den förutom familj och vänner. enbart sång och gitarr, så jag vet att kvalittan inte är av nämnvärd sort. Däremot hoppas jag ni tar er tid att lyssna och ger mig lite tips och kanske ideer, något jag bör tänka på i mitt text skrivande. dessutom söker jag någon som känner sig manad och tycker det är roligt att arbeta med musiken runtomkring, att ta sig an denna och ev, fler i framtiden och bygga upp den till något mer radiovänligt. har själv varken prylarna eller kunskapen för detta... //Dennis brev.mp3
spaceman Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Hej Dennis, Två saker märkte jag, 1. Du har reverb/echo på sången men inte på gitarren, det blir liksom lite två olika ljudbilder som jag inte får ihop. 2. Stäm din gitarr, den låter ostämd.
FredrikMikaelsson Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Texten hade heltklart sina toppar o dalar! Charmig låt dock! Mixning och inspelningsteknik är något du bör jobba hårdare på än texterna just nu. Keep it up! //FredAsp Ps: "Fläsk o patits..." Det är ju gott ju!
AXL THE ROCKER Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Jo, stäm gitarren!! Öva, öva, öva och öva sången! 😮
Fattaren Postat 31 januari 2006 Trådstartare Postat 31 januari 2006 ja gitarren var ostämd,,, hördes det??? *S* ja mixning är inte min starka sida, har inte hållt på med den biten alls. har en annan dock som jag personligen tycker håller en något bättre kvalite, men vad tycker ni? kunde_aldrig_tro.mp3
AXL THE ROCKER Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 ja gitarren var ostämd,,, hördes det??? *S* ja mixning är inte min starka sida, har inte hållt på med den biten alls. har en annan dock som jag personligen tycker håller en något bättre kvalite, men vad tycker ni? Jo, nu stämmer gitarren, men sången? Går det köra den genom en boss tuner oxå? 😛 Inget illa ment, men du behöver verkligen träna på den.
Fattaren Postat 1 februari 2006 Trådstartare Postat 1 februari 2006 okey, i get it! sången och tekniken bländar ingen i dagsläget, vilket jag är medveten om, vad jag efterlyser är en liten analys av text och melodi. den har sina toppar och dalar... skulle bli väldans glad om du utvecklade det FredAsp om du vill. jepp fläsk o potatis e väldans gott. vad är en boss turner, något som får sången att skimra?
KingKongo Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Mmm man blir ju hungrig ju. Låtar som handlar om mat är ju alltid bra. För mycket reverb tycker jag, på sången asså. Ge inte upp! One love!
Fattaren Postat 3 februari 2006 Trådstartare Postat 3 februari 2006 skulle vart skoj om alla som laddade ner skrev en kort komentar, neg el. pos. spelar ju ingen roll...hoj hoj. kludda ner nåt kort åtminstone, heders till er!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.