Nightroad Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Vet någon hur man använder Patch Script i SX? Jag sitter med en Korg PA80 och i inspector fältet till höger kan man ju ändra bank och program nummer. Men... Nu vill jag kunna välja instrumment genom att se det externa keyboardets ljud namn i fönstret. Jag har kollat under "Midi Device" där man gör en ny (xml) fil. Jag har hittat keyboardets patch script på nätet, men måste man göra en ny xml fil själv? Finns det inga färdiga filer att få tag på? Har även provat att ställa in ljuden via bank / program fälten i Inspectorn men keyboardet återställs när jag trycker på Stop. Vad ska jag göra? HJÄLP!!! 🙂
Lundin Postat 21 maj 2004 Postat 21 maj 2004 (redigerat) Du kollar först att mappen/sökvägen: C:\Documents and Settings\"ditt lösenord eller log-in i Windows" \Application Data\Steinberg\CubaseSX\Devices ..att denna sökväg inte är dold Sen tar du din Patchmap.. ( måste ligga i .txt-fomat..alltså vanligt dokument ) lägger den i deviceskatalogen. Sen öppnar du Devicemanager i Cubase och väljer new..eller Import från menyn...letar upp din textfil du precis lagt in... glöm sen inte att ställa in vilken midiport instrumentet är ansluten till..det ställer du in i Devicemanager oxå....sen när du går till trackinspector i arrangedelen av Cubase, ska du hitta ditt instruments ljud/patcher där.. klart. Angående att ditt ljud ändras är att du har "reset on stop" förbockad..då nollställs ALLA parametrar, så också instrumentet..om du inte använder patchmanagern alltså.. Lycka till /D Redigerat 21 maj 2004 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.