tbruce Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 Rolig tråd. Jag tror att det bästa sättet att komma på ett schysst namn på är att tillsammans brainstorma fram en lista med saker som ni vill bli förknippade med. Begrepp, personer, politiska idéer, klyschor, vad som helst, och spåna utifrån listan. Försök hitta ett namn som liksom tangerar alltihop, som pånåsätt blir essensen av hela listan. F ö måste jag säga att Daft Punk är ett jäklans bra band namn. De hette ursprungligen Darlin', och blev recenserade i brittiska Melody Maker, som kallade dom "a bunch of daft punk". 😱 (daft = ung. knasig)
tordA Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 första bandet jag spelade med 1969 hette "Lovers Size" tungvrickande namn 🙂
Snow Brigade Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 Folk borde ha mer hela meningar i sina bandnamn, t ex "Oh nej, nu blev jag trött!", eller "Kommer aldrig bussen?", eller "Kan nån öppna dörren?". Skulle öppna upp ett helt nytt fält av kreativitet.
Vallhagen Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 Vad tycker ni allihop om Hell Mythology? 🙂 Som namn till ett melodisk heavy metal-band kan kanske tilläggas. Mitt band funderar på att döpa oss till det. Hemskt fult och töntigt namn, byt inte till det! Om ni ska envisas med att spela melodisk heavy metal kan ni väl heta Dragonfire eller nåt? Mythellogy ...döper ni er till 🙂 edit: glöm inte vem ni fick det ifrån 🤪 Naturligtivs, Mythellogy skall det var! Vallhagen for President! Hallå Lynxo! Tog du det eller? Annars behåller jag det själv, till nästa ärtmetallprojekt? ching /Bengan
johahl Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 Ta 1:a bokstaven i alla era förnamn och sen lottar ni ordningen.Det blir kanske typ P.D.A.S.E Då kommer ni att verka "intressanta" och alla kommer att fundera vad det står för.. Givetvis berättar ni inte det, utan är väldigt kryptiska... Bara därför får ni skivkontrakt också? 😆 Den körde jag i mitt första band 😉 JERM!
Micke H Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Vad tycker ni allihop om Hell Mythology? 😄 Som namn till ett melodisk heavy metal-band kan kanske tilläggas. Mitt band funderar på att döpa oss till det. Hemskt fult och töntigt namn, byt inte till det! Om ni ska envisas med att spela melodisk heavy metal kan ni väl heta Dragonfire eller nåt? Mythellogy ...döper ni er till 🙂 edit: glöm inte vem ni fick det ifrån 😉 Naturligtivs, Mythellogy skall det var! Vallhagen for President! Hallå Lynxo! Tog du det eller? Annars behåller jag det själv, till nästa ärtmetallprojekt? ching /Bengan Hehe, ursäkta, glömde bort denna tråd! Vi döpte oss i alla fall till Hell Mythology, efter en instrumental-låt vi hade skrivit. Så sno inte det nu! 🙂😛
Micke H Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 (redigerat) Och Dragonfire! 😛 Det låter som ett power metal-band, och det är vi inte! 😉 EDIT: Ursäkta för dubbelposten... 🙂 Redigerat 1 mars 2006 av Lynxo
rainydays Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Biffy Clyro är ett sorgligt dåligt namn på ett riktigt bra band. Det är nästan så man skäms när man berättar vad det är man lyssnar på 🙂
nurfen Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 Dishwalla är ett typexempel på ett riktigt kasst namn, men det fastnar, så det är på sitt sätt ett bra namn. Däremot är det fult, och betyder ingenting. Om det ändå inte betyder någonting finns det ju betydligt snyggare namn man kan ta 🙂
job Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 (redigerat) Gammla band namn fr-76 P - Rockarna 1976 Don Pati and the Gringos 1977 Profil 1978 WHY 1980 Kekkonen Brothers 1981 IDO 59 1982 Golvmoppers 1983 H.S.N 1984 stick å brinn .. 19-- o.s.v Punken 'e död - länge leve punken. Men i och för sig va fa...... bandnamn ? idag går de flesta liren under projekt namn! - att man 'e ute å lirar, oavsett vad man heter för tillfället - live - hemma - fester o.s.v. Redigerat 4 mars 2006 av job
aka_Basse Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 "Varför stoppar norrmännen snoppen i örat?" "Dom vill lyssna på Kiss!" Åh fyfan, tur att mina polare inte kunde den! Är både norrman och lyssnar på kiss....
Micke H Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 "Varför stoppar norrmännen snoppen i örat?" "Dom vill lyssna på Kiss!" Åh fyfan, tur att mina polare inte kunde den! Är både norrman och lyssnar på kiss.... 🙂😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.