android Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 [...] men bagarna får absolut inte vara för snåla Apropå snåla bagare så kan det vara värt att tillägga att om man är i Umeå och vill äta "skräpmat" så ska man undvika pizza och istället gå på MAX, Frasses eller nåt kebabhak... Jag kan inte förstå att en stad med 100,000 invånare (och därmed en hel drös med olika pizzerior) inte har en enda bra pizzeria!! Fast iofs var det 3 år sedan jag flyttade därifrån, så det kan ju ha blivit bättre (sämre lär det inte kunna bli iallafall!).
Linus Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 (redigerat) [...] men bagarna får absolut inte vara för snåla Apropå snåla bagare så kan det vara värt att tillägga att om man är i Umeå och vill äta "skräpmat" så ska man undvika pizza och istället gå på MAX, Frasses eller nåt kebabhak... Jag kan inte förstå att en stad med 100,000 invånare (och därmed en hel drös med olika pizzerior) inte har en enda bra pizzeria!! Fast iofs var det 3 år sedan jag flyttade därifrån, så det kan ju ha blivit bättre (sämre lär det inte kunna bli iallafall!). Jodå! Pizza House, precis vid Rådhusesplanaden, gör goda pizzor. 🙂 Har käkat på Tre Kronor också. De var inte goda. Jag håller med om att man gärna väljer Max eller Frasses... Redigerat 31 januari 2006 av Linus
Sonnert Postat 31 januari 2006 Trådstartare Postat 31 januari 2006 jag har aldrig ätit äkta italiensk pizza. Det ska tydligen vara något helt annat. tjockare deg, helt annan sorts ost och ingen jävla o-ortodox kebab 😆
Gote Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 jag har aldrig ätit äkta italiensk pizza. Det ska tydligen vara något helt annat.tjockare deg, helt annan sorts ost och ingen jävla o-ortodox kebab Tjockare deg?! WTF?! När jag jobbade i Italien hade de en vedeldad pizzaugn i personalmatsalen! Det är stil det! Pizzorna där nere är tunna som tidningspapper, men fy fan vad smaskiga!! 😆
android Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 (redigerat) Linus: Pizza House, jo det stämmer nog, de var nog lite bättre om jag kommer ihåg rätt. Fast inget som går upp emot Pizzeria Italia i Kalmar eller Dejefors Pizzeria i Deje. Sonnert: Skulle nog tro att ovan nämnda Italia är hyfsat italiensk 😆 för det stämmer med degen och osten. Rekommenderas varmt! Edit: eller inte...? Jaja, italienarna kanske gör lite olika dom också...? Och vad gör du i Kalmar förresten, Linus?? Edit igen: Nä, nu ska jag nog baskemej gå och köpa pizza!!! Redigerat 31 januari 2006 av android
mornel Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Nu ska jag iväg till lokala pizzamånglaren och plocka upp en rykande färsk vegetariana.
Vallhagen Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 ...och för alla som bakar själva, kan jag rekommendera ungersk Guylai-korv som pålägg. Som salami, fast bättre:)
rainydays Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 (redigerat) Nu ska jag iväg till lokala pizzamånglaren och plocka upp en rykande färsk vegetariana. Som du sedan cyklar ner med till Småland 😕 Redigerat 31 januari 2006 av rainydays
Vallhagen Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Nu ska jag iväg till lokala pizzamånglaren och plocka upp en rykande färsk vegetariana. Som du sedan cyklar ner med till Småland 😕 AndersÅMåns rekommenderar att cykla i c:a 80 km/tim för att hålla pizzan varm på hemvägen. tjing Bengan
Egghuvud Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Det växlar. Ett tag så var man fast i oxfileträsket, men den sensate tiden så är det Gudfadern, med goda oliver. Det är extremt viktigt att den inte är halvbakad. Jag brukar ställa höga krav på gräddningstiden. En lite halvrå pizza med kalla "pålägg" är något av det värsta jag vet. En kompis till mig gillade inte ost, så när han beställde pizza så ville han alltid ha "utan ost". Tyckte det var underligt, det blir liksom inte pizza utan ost eller...? 😕
mornel Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Nu ska jag iväg till lokala pizzamånglaren och plocka upp en rykande färsk vegetariana. Som du sedan cyklar ner med till Småland 😄 AndersÅMåns rekommenderar att cykla i c:a 80 km/tim för att hålla pizzan varm på hemvägen. tjing Bengan 😕
PetePizza (oregistrerad) Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 (redigerat) Själv gillar jag en standard Capricciosa med extra lök. Funkar alltid men blir det för ofta så är det ju inget roligt. Tonfisk-pizza med ägg o tabasco är en annan lustig kombination som är hehl ok men godast är de pizzorna som Kristos gör på KrRistorante en femminuterspromenad härifrån. En "Kr Della Casa" tex med tomatsås, lufttorkad skinka, kronärtskocka, solt. tomater, ruccola och gorgonzola och pamesan.....Mmmmmmmmmycket gottigott. 😄🙁 <--- OBS! Man bör ej lägga pizza på en Studer bandare...kletigt blire 😕 Redigerat 31 januari 2006 av PetePizza
Vallhagen Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Nu ska jag iväg till lokala pizzamånglaren och plocka upp en rykande färsk vegetariana. Som du sedan cyklar ner med till Småland 🙂 AndersÅMåns rekommenderar att cykla i c:a 80 km/tim för att hålla pizzan varm på hemvägen. tjing Bengan 😆 tja, ökat luftmotstånd=ökad friktion=ökad värme du vet... I min eventuella profession som FYSIKMAJJE ser jag dock vissa hål i resonemanget 😄
nurfen Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Hmm.. Jag har börjat fixa mej en riktig specialare! Kebabpizza med pommes (!), färska tomater, vitlökssås och "sån där stark röd sås man har på kebab". Det blir en sjujäkla portion eftersom pizzan blir minst dubbelt så tjock av all pommes.. Men det är GOTT! Dessutom kostar den bara 45 kr här i Älvsjö.. Så ta pendeln från Centralen om ni är där och går vilse, tre stationer ba! 😆 Jag är förresten den enda som beställt det där. Dom garvar åt mej varje gång!
spaceman Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Det ligger en pizzeria i samma hus där jag bor. Men jag har upptäckt en 70-tals klassiker. Varma mackor hemma från ungen, klart klockren.
mornel Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Det ligger en pizzeria i samma hus där jag bor. Men jag har upptäckt en70-tals klassiker. Varma mackor hemma från ungen, klart klockren. Hej! Ja, det är faktiskt riktigt smarrigt. MVH-mornel... 😮
nurfen Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Varma mackor hemma från ungen, klart klockren. Från ungen? Du vet att barnarbete är olagligt, va? 😉
musik (oregistrerad) Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Hej! Taskigt att göra dem arbetslösa med en gång i livet! Alltså, ge barnen mer jobb!! När det gäller pizza ska det inte vara Bearnaisesås på den. Botten ska vara riktigt tunn, och det gör de den alltid här hemma hos alla lokala pizzabagare jag provat. Jag är inte särskilt förtjust i amerikansk pizza nämligen, om jag får välja. Föredrar oxfilé eller fläskfilé på pizzan. Gärna med gorgonzola och lök. Varför inte med färsk vitpressad vitlök också (och brukar kallas Pizza Gorgonzola). Alternativt oxfile plus curry och jordnötter (brukar kallas Africana). Alternativt oxfilé med färska tomater, champinjoner och lök (kallas ofta Provenciale). Kör numera oftast med Pizza Light, alltså en magrare ost (det är enda skillnaden). 😆 hungrig snart//:musik
spaceman Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Varma mackor hemma från ungen, klart klockren. Från ungen? Du vet att barnarbete är olagligt, va? 😆 Barnarbete ? Nej här är det mat Tina upplägg som gäller... Alla har vi olika smak med gorgonzola=raggarsås på pizzan ? Samma sak med banan ? Ananas ? oxfile ? En pizza ska ha burksvamp, burktomatsås, burkmusslor, burkräkor, sunkna oliver och en fet ost annars är det ingen sunkhaks pizza. Det slutar väl med non-stop praliner på pizzan... 😎
Pico Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 [...] men bagarna får absolut inte vara för snåla Apropå snåla bagare så kan det vara värt att tillägga att om man är i Umeå och vill äta "skräpmat" så ska man undvika pizza och istället gå på MAX, Frasses eller nåt kebabhak... Jag kan inte förstå att en stad med 100,000 invånare (och därmed en hel drös med olika pizzerior) inte har en enda bra pizzeria!! Fast iofs var det 3 år sedan jag flyttade därifrån, så det kan ju ha blivit bättre (sämre lär det inte kunna bli iallafall!). Jodå! Pizza House, precis vid Rådhusesplanaden, gör goda pizzor. 😎 Har käkat på Tre Kronor också. De var inte goda. Jag håller med om att man gärna väljer Max eller Frasses... Pizza House? huh? 😆 (Mias Grill vid busstationen har hyfsade portioner om man vill käka burgare och strips)
Pazo Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 jag har aldrig ätit äkta italiensk pizza. Det ska tydligen vara något helt annat.tjockare deg, helt annan sorts ost och ingen jävla o-ortodox kebab 😆 Tjockare deg?! WTF?! 😄 När jag jobbade i Italien hade de en vedeldad pizzaugn i personalmatsalen! Det är stil det! Pizzorna där nere är tunna som tidningspapper, men fy fan vad smaskiga!! 😄 Word! Käkade i en italiensk restaurang... pizzorna var som Gote beskrev...
musik (oregistrerad) Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Men asså, är det sensationellt??? Vad är det för pizzaställen ni har?! De är alltid supertunna... Annars är det ju amerikansk panpizza. 😄 :musik
hegobald Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Jösses.. Handlar det inte om att modda pizzor? 😛 Jag har moddat så in i den graden att jag har 2 egna pizzor. En på Mullas i Dorotea (han har tvärr flyttat nu, och så har även jag) som heter Lapland dream. den består av rökt renfilé, kantareller samt 50/50 västerbottensost och pizzaost och sen med en klick Bearnaisesås och några pefferone.. och så hemligheten då.. Lite kanel ovanpå som krydda. Kebabpizza.. Hmm.. fnyyyz.. ok i nödfall då... fast ganska gott ska jag erkänna 🙂
ViktorDenStore Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Hawaii-pizza 😆 The pizza of pizzas! 🙂 Fast jag gör de sällan själv. Oftast köper jag färdig pizza, eller så gör pappa o jag den, men då brukar det bli nån form av "Vi-tar-vad-vi-har-o-ser-om-det-blir-gott-pizza". Och tro det eller ej men: oftast blir det det 😄 Gonatt
musik (oregistrerad) Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Vad betyder modda? Pizzan med renfilé och kantareller lät god! kallt som helvete!//:musik
hegobald Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Vad betyder modda? Pizzan med renfilé och kantareller lät god! kallt som helvete!//:musik modda=modifiera. I pizza samanhang kan det betyda att en pizza calzone modifieras så tillvida att kunden även vill ha salami på den vilket inte ingår i orginalreceptet.. Vid exktrem modifiering så upstår helt enkelt ett helt nytt koncept.. En ny pizza är född Voila 🙂
ViktorDenStore Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Vad betyder modda? Pizzan med renfilé och kantareller lät god! 🙂 kallt som helvete!//:musik modda = modifiera Tror jag...
ViktorDenStore Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Vad betyder modda? Pizzan med renfilé och kantareller lät god! kallt som helvete!//:musik modda=modifiera. I pizza samanhang kan det betyda att en pizza calzone modifieras så tillvida att kunden även vill ha salami på den vilket inte ingår i orginalreceptet.. Vid exktrem modifiering så upstår helt enkelt ett helt nytt koncept.. En ny pizza är född Voila 🙂 Attans, du hann före 😆
Roger Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 (redigerat) Kebab pizza! Är jag bakis blir det Köttfärs, skinka, lök, ägg och bearnaise ...bakis pizzan nr 1 Hm..nu blev jag hungrig...suck. Redigerat 31 januari 2006 av Roger
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.