novation (oregistrerad) Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 oO(kanske hamnade fel nu men...) finns ny drivrutin för Delta Audiophile 2496 på M-Audios hemsida. Släpptes 17 maj. M-Audio Verkar ju vara många här - som jag som har det ljudkortet. 🙂
robotapan Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Hmm, det här ser inte riktigt ut som de drivrutiner jag installerat tidigare. Version 1.0.0.4..? Och hur är det med avinstallation av gamla drivisar?
novation (oregistrerad) Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Såg skumt ut men jag körde på bara. Och plötsligt slipper jag sprak och knäpp i Winamp om jag har Cubase igång samtidigt.. Orkade inte avinstallera den gamla drivaren oO(jag veeet - bör väl alltid göra det innan..) - den nya "kollade läget" på datorn först - Efter omstart efter prompt så var det typ klart. 🙂
robotapan Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Du har inspirerat mig novation - jag kör på! 🙂 (Varför oO( på alla parenteser?)
patrik Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Tack för upplysningen! Tankar ner dem nu, ska testa under morgondagen. Dock skumt med Versionsnummret som ovan sagt. Senaste versionen jag har är 5.10.00.0036. Står ju inget om att det är till något firewire kort eller något.. De kanske bara har gjort nå ny serie med drivar eller något?
bonzo Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Det är nytt för hela Delta-linjen. Men installationspaketet ser mysko ut när jag packar upp det, och ingen Readme finns med. Dessutom är den rejält mycket större än tidigare. Märkligt nog halveras storleken efter uppackning. Borde vara tvärtom tycker man... Också det där med versionsnumret... Alla filer i paketet är daterade 2003-11-10. Hmm... Avvaktar nog ett tag...
patrik Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Det är nytt för hela Delta-linjen. Men installationspaketet ser mysko ut när jag packar upp det, och ingen Readme finns med. Dessutom är den rejält mycket större än tidigare. Märkligt nog halveras storleken efter uppackning. Borde vara tvärtom tycker man... Också det där med versionsnumret... Alla filer i paketet är daterade 2003-11-10. Hmm... Avvaktar nog ett tag... Packa upp?! Det är ju en insallations .exe fil du dunkar hem?! Fick du verkligen ner rätt fil? 🙂
bonzo Postat 20 maj 2004 Postat 20 maj 2004 (redigerat) Packa upp?! Det är ju en insallations .exe fil du dunkar hem?!Fick du verkligen ner rätt fil? 😳 Filen är packad men självextraherande. Ungefär som man kan göra med WinZip eller WinRar om man packar en fil och mottagaren inte har något packprogram installerat. Högerklicka på den så bör du se alternativet "Extract to...", eller liknande. I paketet fanns bl a en fil som hette något i stil med DotNetInstaller.exe vilket bör ha varit själva installationsfilen. Men namnet gjorde mig aningen nervös... 😆 Är det fler som har installerat? Vore intressant att veta vad Deltas kontrollpanel anger för version. EDIT: kanske ska tillägga att det är Delta_win_1004_web.exe som jag talar om. Antar att det är vad ni andra har hämtat också. Redigerat 20 maj 2004 av bonzo
MusicGene Postat 20 maj 2004 Postat 20 maj 2004 Jag installerade nya drivrutinen och i deltas kontrollpanel står det driver version: 5.10.00.0042 panel version: 10.03.17-2.2.00 Allt verkar fungera som innan, ännu så länge iallafall.
MusicGene Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 Jag har hittat en dum grej i de nya drivrutinerna. Jag brukar jamma lite i Sonar3 till låtar jag kör genom Winamp3. Det funkar inte med de nya drivisarna. Då blir Sonar helt tyst under tiden winamp spelar. så fort jag trycker på stopp så hör jag sonar igen. mycket skumt. Jag har gått tillbaka till de gamla från dec -03 och nu funkar det som jag vill ha det igen. Det är då fasiken att jag ska in och pilla på nått som redan funkar bra...
patrik Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 ^ Märkte det där också. Om man råkar dra igång 2 ljudkällor samtidigt så börjar det spraka och ha sig. Inte för att det gör mig så hemskt mycket men klart det är lite störande...
lodger Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 jag har problem med inställningarna på kontrollpanelen,ljud och ljudenheter. kan inte göra några inställningar för inspelning
novation (oregistrerad) Postat 23 maj 2004 Postat 23 maj 2004 men... 😆 för mig var det mer problem med förra drivrutinen dock.. slipper NU sprak och knak med flera prog igång.. Mysko...
eckan Postat 24 maj 2004 Postat 24 maj 2004 ehrm... Testade att installera de nya drvisarna (Har Audiophile 2496) och då försvann allt var ljud hette på datorn. Så jag avinstallerade och kör numera på de gamla ("Delta_ver_36_final") Vill gärna ha min Control Panel... Heja M-Audio! 😳
bonzo Postat 26 juni 2004 Postat 26 juni 2004 M-Audio har gjort ett nytt försök: June 15, 2004Version 5.10.00.46 Delta_1007_web.exe Windows 2000,Windows XP Fixed blue screen in SONAR 3.1.1 Fixed beep noise in SONAR 3.1.1 when arming record ...men då jag inte har några problem, och inte kör Sonar så står jag över. http://m-audio.com/index.php?do=support.drivers För er som har märkt konstigheter så såg jag någonstans (minns givetvis inte var) att man får se över inställningarna i Deltas kontrollpanel efter installation. Särskilt Patchbay/Router. Det var något om att inställningarna där blir skumma. Vet inte om det har något med era problem att göra dock.
bonzo Postat 5 juli 2004 Postat 5 juli 2004 Pga uttråkning och rastlöshet så installerade jag idag de senaste drivrutinerna (Delta_1007_web.exe). Plus i kanten för att man numera inte behöver avinstallera de gamla drivarna. Det görs automatiskt av installationsprogramet. Efter lite enklare tester så kan jag konstatera att allt funkar som det ska. Det där med att inställningarna i Deltas kontrollpanel ställs om visade sig stämma. Dock hade jag två olika setups sparade som fanns kvar i Load-menyn så det vara bara att ladda in igen så var det klart.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.