Jump to content
Annons

Beyerdynamic DT770 PRO

Recommended Posts

billeo (oregistrerad)
Postat

Tänkte bara kolla om det möjligtvis sitter nån och mixar med desa lurar och vad han/hon tycker om dom. Köpte ett par efter långt övervägande, men känner mig inte helt nöjd ändå. Har haft dom i drygt 2 veckor och jag tycker det är lite väl hög bas och diskant men snålt med mellanregister! Plus att de är så tungdrivna (250 ohm). Varför väljer man att göra lura med så hög impedans medan de flesta ligger runt 50-6 omh?

Annons
Postat

Det finns en 80 ohms variant av DT770Pro. Du kanske kan byta. Har för övrigt suttit med ett par DT250 i två månader nu, och jag upplevde ungefär samma sak som du. Dock känns det inte som ett problem egentligen. Mixarna funkar bättre när jag sen lyssnar i monitorerna och på andra anläggningar. Dessutom kan jag sitta längre pass utan att känna av den "örontrötthet" som mina gamla risiga Philipslurar gav mig. Sen kanske inte lurar är helt optimalt att mixa i överhuvudtaget, men det är en annan femma.

Postat

Precis som bonzo skriver bör man nog undvika att mixa i lurar om man har möjlighet. Jag sitter med ett par DT770 Pro och har inte så mkt problem med dem. Gillar ljudet, även om de är något basiga. Tungdrivna är de, men har man en bra hörlursförstärkning är inte det något större problem. De är sköna att ha på sig och man kan göra relativt goda grunder med dem om man behöver.

Postat (redigerat)

Har också ett par DT770. Tycker de funkar kanon att mixa i man måste dock vara medveten om den något överdrivna basen. Mina lurar är på 2*80ohm så de är lättdrivna. Kolla om du kan byta dina mot dessa 😳

Redigerat av Humor
Postat

Man ska aldrig mixa helt och hållet i lurar.. De är mest till för slaskmixar. Jag tänkte att mina AKG k271 skulle vara tillräckligt "bra" för ändamålet, men det visade sej att man inte får någon helbild av ljudet när man lyssnar i lurar (ganska logiskt när man tänker på det..). Jag gör nu mixarna i billigare högtalare än lurarna och justera småsaker med lurarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.