Linus Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 (redigerat) Här är en syskontråd till Gissa synthen Gissa trummaskinen Lyssna på klippet och gissa trummaskinen. Vinnaren lägger ut ett nytt klipp och så går stafetten vidare. Regler: Hårdvara (vanliga trummaskiner) är godkända. Trumljud från hårdvarusyntar/workstations är godkänt. Mjukvara är godkänt på ett villkor: Det ska vara "riktiga" trummaskiner, ev. en rent avsamplad hårdvarutrummaskin utan extra effekter. INGA mixade kit från sample players, t.ex. Battery, Reasons Redrum m.fl. av den enkla anledningen att man kommer få höra 4-5 trummaskiner samtidigt. Uppmickade trummor är inte godkänt. Samplingar/sample pack/sample cds uppspelade i samplers är inte godkänt. EDIT: Redigerade reglerna. Blev regeln om mjukvarutrummor tydlig nu? Redigerat 30 januari 2006 av Linus
Linus Postat 30 januari 2006 Trådstartare Postat 30 januari 2006 (redigerat) Då börjar vi: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 30 januari 2006 av Linus
AXL THE ROCKER Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Då börjar vi: Your browser does not support the HTML5 audio tag Helt klart!! Det är Groove Agent!!!
Linus Postat 30 januari 2006 Trådstartare Postat 30 januari 2006 (redigerat) Nej. Beatcraft är bara en sample player som innehåller samplingar från andra "riktiga" trummaskiner. Dvs. den skulle inte komma på fråga i tråden. 😄 Ledtråd: Den här trummaskinen är ganska gammal. Den har varit en av världens populäraste trummaskiner och är poppis än idag. Redigerat 30 januari 2006 av Linus
Linus Postat 30 januari 2006 Trådstartare Postat 30 januari 2006 Alesis HR16? Japp! 😄 SR-16 hade också varit godkänt.
Mats Stålbröst Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Coolers. Jag får återkomma lite senare med nya trumljudsutmaningar (sitter inte i studion just nu). Fanken, Alesis har något visst! /Mats
Mats Stålbröst Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Okej, vad tror ni att det här är för något? Your browser does not support the HTML5 audio tag /Mats
Linus Postat 7 februari 2006 Trådstartare Postat 7 februari 2006 (redigerat) Definitivt Roland/Boss. Pukorna låter exakt som TR-707 och virveln har jag hört i Roland SRX. Men vad är det för maskin från början? Jag chansar på en Boss DR-550. Redigerat 7 februari 2006 av Linus
hegobald Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Fanken pukorna och virveln kommer från LinnDrum men själva sequensern i den klarar inte denna rytm.. Dessutom var det lite Roland pipa här.. Jösses va kluven man blir.. Drumulator kanske.. ???
Mats Stålbröst Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Till att börja med så snackar vi syntmodul och inte trummaskin. Min samling av vintagetrummaskiner är nämligen obefintlig. 🙂 Sen är det en helt annan tillverkare än vad ni nämnt hittills... /Mats
ThomasJ Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 (redigerat) här är mitt bidrag: <edit> Censur</edit> Redigerat 8 februari 2006 av DjBox
Linus Postat 8 februari 2006 Trådstartare Postat 8 februari 2006 *harkel* Box, vi är inte klara med Mats stafett. Du får klara den först, och sen lägga upp ett bidrag. 🙂
Linus Postat 8 februari 2006 Trådstartare Postat 8 februari 2006 (redigerat) Pukorna låter verkligen TR-707! Sjukt! 😆 Hey presto, vänta nu här! Det är ju en Yamaha! 😮 :o 😮 Jag hör kännetecken på den öppna hihaten och pressvirveln... Så vilken Yamaha? 🙂 Du säger syntmodul och då är min första tanke Motif-Rack. Men är det generellt synt säger jag Yamaha S-serien (S03/08/30/80/90) Redigerat 8 februari 2006 av Linus
Mats Stålbröst Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Aj aj, snart finns det bara en tillverkare kvar... 🙂 /Mats
Linus Postat 8 februari 2006 Trådstartare Postat 8 februari 2006 (redigerat) Nu misstänker jag starkt att en synttillverkare använder samplade Yamaha- och Roland-maskiner till sina trumljud! 😆 Är vi på väg att avslöja nåt stort pga. den här tråden? 🙂 Redigerat 8 februari 2006 av Linus
Thomas Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 (redigerat) Pukorna låter verkligen TR-707! Sjukt! 🙂 Nja likt men inte tillräckligt 😆 707-pukorna är något ruffare och har en liten bend ner på slutet... Och som vanligt känner man igen ljuden men kan inte riktigt placera dem... Tänka tänka. Redigerat 8 februari 2006 av Thomas
Mats Stålbröst Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Starion är inne på rätt spår, men vrid tillbaka klockan några år också... /Mats
Linus Postat 8 februari 2006 Trådstartare Postat 8 februari 2006 (redigerat) Trinity (+ V3) EDIT: Är det verkligen den? Går igenom trumljuden... EDIT 2: Hmmm, man kan bli galen för mindre. Går igenom både Trinity och S03-trummorna i jakt på haten & pressvirveln. Redigerat 8 februari 2006 av Linus
Wille Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 (redigerat) Korg Trinity rack? eller ännu äldre, M1R 🙂 Redigerat 8 februari 2006 av Starion
ThomasJ Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 *harkel* Box, vi är inte klara med Mats stafett. Du får klara den först, och sen lägga upp ett bidrag. 🙂 oj.. förlåt... Ush o fy på mig...:S
Mats Stålbröst Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Halvrackare, släkt i nedstigande led till M1 (hoppas jag inte är ute och cyklar)... /Mats
Wille Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 (redigerat) Korg 01/W Rack Redigerat 8 februari 2006 av Starion
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.