starboy (oregistrerad) Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: gimme love ARTIST/GRUPP: starboy GENRE:disco/house/stureplan LÅTLÄNGD:5.30 KOMPOSITÖR:starboy PRODUCENT:starboy EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: ca 5 megabyte STATUS: Skiss, men så klar jag kommer att bli LÅTLÄNK: http://rapidshare.de/files/12421431/starbo...ove_v3.mp3.html Vet att mixen är lite stökig, men vad sägs, svänger det eller inte? Nån som orkar kommentera? /s Redigerat 2 februari 2006 av starboy
FredrikMikaelsson Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 jo jag orkar... Om vi börjar med trummorna så är svänget ok, men kicken... ska inte den vara fylld med den djupaste av bottnar och bara dunka i bröstet? Börja där! Och sen är det bara att jobba vidare! 🙁😛😮 //FredAsp
AndyPandy Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Visst svänger det, men det är konstigt mixat. Speciellt basen låter som om den liksom är pålagd efteråt, den smälter inte in i mixen. Men trots vissa små brister tycker jag att det svänger grymt!
lavrell Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 GENRE:disco/house/stureplan 😛 haha! skönaste genrebeskrivningen jag nånsin sett. 😮 Angående låten så händer det alldeles för mycket och det känns hoppigt och studsigt i första halvan av låten. Detta är ju helt förödande på Stureplan eftersom klientelet där är dyngraka ungdomar som nästan dansar i otakt till "Call on me" pga sidechainen 🙁 Men sen så blir det ju lite mer dansant och rakt ju längre låten går. Så jag skulle försöka göra det mer rakt i början och gå in och gröpa med eq:n en hel del för det känns som vissa ljud bara är inslängda för att fylla upp ljudbilden fastän de inte passar med varandra rent frekvensmässigt. Men som tidigare sagt så är det en bra grund att fortsätta jobba utifrån så fortsätt plita på den 🙂
ierker Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Schysst grund helt klart Trummorna spretar en del... Känns inte som det är nån riktig ordning på dom... Kicken låter inte alls trevligt heller. Försök hitta en tydligare 😆 Du har trevlig sampling att göra nåt av, men de känns inte som den smälter ihop med musiken riktigt som det är nu... Samma med basen också... Känns som om varken sångsamplingen eller basen ligger rätt i musiken. Istället ligger dom och bråkar med varann... Prova byt bas, och kanske inte ducka den så mycket?
Demomannen Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Stereobred bas funkar inte, skapar bara nervositet hos lyssnaren. Renodla hooken, bort med sidechainduckningen på hihatsen. Begränsa antalet röster på syntbasen till... 1!
starboy (oregistrerad) Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Tack för alla kommentarer!! Plockar ner låten och jobbar vidare. Skall prova en bättre kick, pula lite med eq:n och fixa basen, som blev lite för bred när jag lade en stereobreddare på mastern 😄 Kanske lägger upp en ny version lite senare. Tack så länge...
DjRymd Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Skulle vilja säga att det här är bra, tyvärr kan jag nog inte riktigt det. Det känns alldeles för spretigt, låten vill vara både komersiell och inte.. konstigt nog händer det för mycket. Men du har valt en mycket bra sampling (var kommer den från förresten?), gör det enklare och låt resten backa upp den istället för tvärt om. Dom där hi-hatsen är jag är jag också ganska tveksam till..
starboy (oregistrerad) Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Jaha, då har jag: - arrat om till ett mer standardmässigt arr. - bytt kick - bytt bas - fixat en hel del med eq:n Det som trasslar till det är kvaliten på samplingen, som inte är den bästa. (Kommer från en kassett från 80-talet) Nå, är det stureplan eller inte ?
ierker Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 (redigerat) de går helt klart frammåt Kicken och basen känns mycket bättre nu... Hatsen känns fortfarande för vassa och lite 'spretiga' (vet inte hur jag ska förklara riktigt) 😄 och samplingen sitter inte riktigt där den ska... Försök hitta låten i bättre kvalitet, om det ställer till problem kan bli riktigt fint det här! Edit: stvanign Redigerat 30 januari 2006 av ierker
starboy (oregistrerad) Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 @jerker okey, plockar bort låten och fixar lite till ... tack för lyssningen
trancer Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 går helt utmärkt att ta bort hela tråden om inte låten är kvar.. nog det som irriterar mig mest, när folk bara plockar bort länkarna, men inte trådarna.
Linus Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Perrra, har du försökt att radera en tråd själv? Annars kan jag rekommendera dig att försöka 😉
starboy (oregistrerad) Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Jaha, då har jag suttit med mixen ett par timmar till, men det blir liksom inte bättre än så här. Tror inte jag orkar jobba mer med den här på ett tag. @trancer Nu går det bra att lyssna 😉
Valdez Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Svänger ju rejält!.....sånggrejen hörs lite avlägset men det kanske är tänkt så...tycker du har jobbat fram en bra låt!
starboy (oregistrerad) Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Svänger ju rejält!.....sånggrejen hörs lite avlägset men det kanske är tänkt så...tycker du har jobbat fram en bra låt! Tackar ödmjukast!
Pluffo Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Perrra, har du försökt att radera en tråd själv? Annars kan jag rekommendera dig att försöka 😉 Jomen det är lätt. Man kan göra på två olika sätt till och med. Antingen så hackar man forumet eller så slickar man röv tills man får bli moderator.
kallemio Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Riktigt svängigt o skön sampling!! Som andra har påpekat tycker jag hihatsen är lite väl fladdriga! Men annars riktigt nice låt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.