hakse Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: A trip around a lake * GENRE: Trance * LÅTLÄNGD: 6.38 * KOMPOSITÖR: Håkan * PRODUCENT: Håkan * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 7,7 MB * STATUS: Klar * LÅTLÄNK: A trip around a lake Efter en lång tids uppehåll så har det äntligen blivit en ny låt. Jag måste erkänna att jag är lite ringrostig. Vad tycker ni? Alla synpunkter mottages tacksamt. Edit: 2006-02-01 En ny version finns nu uppladdad. Edit: 2006-02-10 Ytterligare en ny version uppladdad. Samma länk. Redigerat 9 februari 2006 av hakse
McGreen Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Kul låt i en genre som jag INTE gillar, jag vill ha lite "vanliga" instrument bland blipp-blopparna om du förstår. Bra bredd i mixen, annars är en del som jag hört här ganska platt.........
FredrikMikaelsson Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Vilken tid den tog o ladda! Är väl lite väl blippbloppigt som sagt för min smak... Vad du behöver jobba på främst är nog att feta till ljuden! Tex kicken ska ju vara djupare! Men det är bara att ligga i! //FredAsp
hakse Postat 30 januari 2006 Trådstartare Postat 30 januari 2006 Kul låt i en genre som jag INTE gillar, jag vill ha lite "vanliga" instrument bland blipp-blopparna om du förstår. Bra bredd i mixen, annars är en del som jag hört här ganska platt......... Tack för kommentaren. Detta är första gången jag har gjort en låt i denna genre. Jag har inte varit inne på trance tidigare, men jag har av utav någon anledning lyssnat på en hel del trance de senaste veckorna. Jag blev då sugen på att prova själv. Vanliga instrument, tja, jag hade funderingar på att dra fram gitarren oxå, men det får bli nästa gång. Som alltid så är det ju olika vilka låtar man gillar inom en genre. Jag tycker att jag har hört en hel del bra trance här bland demolåtarna på forumet.
hakse Postat 30 januari 2006 Trådstartare Postat 30 januari 2006 Vilken tid den tog o ladda! Är väl lite väl blippbloppigt som sagt för min smak... Vad du behöver jobba på främst är nog att feta till ljuden! Tex kicken ska ju vara djupare! Tid att ladda tycker du? Kanske det, jag har ju en viss begränsning på bandbredden och om det är flera som laddar ned låten samtidigt så kan det bli lite "trångt". Jag håller med dig om kicken. Jag är inte nöjd med den själv då jag inte fick till den som jag hade tänkt. Jag får väl skylla på "ringrostigheten". Jag försökte EQ:ua till den, men det blev inte så lyckat. Jag har en ny version på gång (baserat bl.a. på din kommentar) där jag byggt upp kicken på ett annat sätt. Vi får se om det blir mer tryck på den då. Det verkar lovande i alla fall. Där har jag också återgått till ett "morrigare" ljud på basen som jag hade från början. Jag "mesade" nog till den under tiden då jag jobbade med mixen.
Altzi Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 (redigerat) Satan vad mycket diskant det är, trodde inte mina öron kunde uppfatta så mycket diskant 😆 Låten i övrigt har jag inga synpunkter på då det är kraftigt utanför mina musikaliska ramar. Cool Claus Wunderlich orgel. /Rick edit :stavning Redigerat 30 januari 2006 av Altzi
hakse Postat 30 januari 2006 Trådstartare Postat 30 januari 2006 Satan vad mycket diskant det är, trodde inte mina öron kunde uppfatta så mycket diskant 😆 Låten i övrigt har jag inga synpunkter på då det är kraftigt utanför mina musikaliska ramar. Cool Claus Wunderlich orgel. /Rick edit :stavning Hmmm, diskant säger du ... jag får kolla upp det. Jag har av av praktiska skäl mixat i lurar, vilket förstås inte är det optimala. Det kan ha "lurat" mig. Förlåt min okunnighet, men, vem är Claus Wunderlich? (Har jag totalt gjort bort mig nu :-) ??)
Cloudsurfer Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Haten i början är lite väl överstyrd eller? crashen är lite väl hög, det studsar nästan i trumhinnan 😉 när dina andra percs kommer på så hörs nästan bara dem, kick och bas borde du göra fetare. Samt dina blipps eller arp måste både upp och ner, dvs upp med både de lägre och högre frekvenserna på den och feta till den. fin orgel eller string den är faktiskt bra. Men jag tycker du ska jobba mer ljuden, det är där det felar lite, hade ljuden varit bättre gjorda så hade jag inte haft något att klaga över för det att bra upplagt och låter bra.
hakse Postat 1 februari 2006 Trådstartare Postat 1 februari 2006 Tack för kommentarerna, Cloudsurfer! Det är ovärderligt att få kommentarer från andra. Annars är det lätt, när man sitter ensam, att snöa in och fastna i ett spår. Jag har fettat till kick och bas, och även tittat över en del nivåer och eq. En ny version finns nu uppladdad. Fler kommentarer, någon? Både ris och ros mottages.
Cloudsurfer Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Tack för kommentarerna, Cloudsurfer! Det är ovärderligt att få kommentarer från andra. Annars är det lätt, när man sitter ensam, att snöa in och fastna i ett spår. Jag har fettat till kick och bas, och även tittat över en del nivåer och eq. En ny version finns nu uppladdad. Fler kommentarer, någon? Både ris och ros mottages. Kan jag följa samma nedladdningslänk som till den tidigare låten? eller vart hittar jag den nya versionen? vill gjärna höra den!
Cloudsurfer Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Jag känner redan att det är ett fetare sound, men försök hålla ner volymen lite i introt, det blir väldigt mycket diskant. Kicken och basen är fetare, alltså goare 🥰 Stråkarna är bra, riffet är snyggt. synthen låter bättre nu, men konstigt nog så låter den lite out-of-key vid 3.10 snåret. Men det låter helt klart bättre! Fortsätt du jobba om du tycker att den är värd mer tid, för det tycker jag att den är helt klart. keep it bangin'.
hakse Postat 7 februari 2006 Trådstartare Postat 7 februari 2006 Jag känner redan att det är ett fetare sound, men försök hålla ner volymen lite i introt, det blir väldigt mycket diskant. Kicken och basen är fetare, alltså goare 🙂Stråkarna är bra, riffet är snyggt. synthen låter bättre nu, men konstigt nog så låter den lite out-of-key vid 3.10 snåret. Men det låter helt klart bättre! Fortsätt du jobba om du tycker att den är värd mer tid, för det tycker jag att den är helt klart. keep it bangin'. Tillbaka igen efter att ha legat däckad i flunsan. Till och med så att jag låg till sängs i ett par dagar. Det var länge sedan man var så sjuk att man behövde ligga i sängen. Håller med dig, bra mycket bättre tryck i kick och bas. Jag tycker att hela mixen vann på att jobba igenom den en gång till. Känns som att det är mer balanserat nu. Jag skall titta över introt igen. Jag har gjort ett fundamentalt fel när jag har styrt filtret och det skall åtgärdas. Efter det tror jag att jag skall låta den ligga ett par veckor för att komma tillbaka till den med fräscha öron.
hakse Postat 9 februari 2006 Trådstartare Postat 9 februari 2006 Ytterligare en ny version finns nu. Samma länk som tidigare.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.