JJRockford Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Satte mig precis och skulle fixa lite med en låt som jag jobbat med ett bra tag, och så går eländet inte att öppna!! Hårddiskmätare står på 100%, mycket märkligt, den brukar ju sällan röra sig överhuvudtaget annars. Cubase påstår dessutom att vissa frysta filer inte går att hitta. Skulle väl kunna vara så att jag har råkat ta bort dom med någon unfreeze i en annan version av låten. Men nu går det i vilket fall inte att få fart på någon av de versioner som innehåller sångtagningar t ex... 😄
Carl_B Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Kan vara en plugin som spökar... flytta ut VST-mappen o lägg in plugin efter plugin och se ifall de hjälper.
suprapappa Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 har oxå det problemet i samband med problemet i https://www.studio.se/index.php?showtopic=21142 (lat) : ) vilket jag där gömde att skriva. en gång testade jag att kopiera projektet till en annan disk och köra det därifrån vilket hjälpte men vid ett annat tillfälle funkade det inte. testa!
sixties Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 kan du inte öppna ett nytt projekt och infoga audio filerna, en i taget från audio mappen i det första projektet. det blir lite jobb men du slipper göra om allt iallafall.
suprapappa Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 jag lyckades idag att få bort hårddiskmätaren ur maxläget genom att köra unfreeze på alla frysta instrument. sen gick låten hur bra som helst med endast c:a 35% cpu belastning och inget utslag på diskmätaren trots en hel jävla massa grejer på den : ).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.