mtornros Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Inget bestämt... 🙂 ARTIST/GRUPP: Inget bestämt... 😄 GENRE: Triphop LÅTLÄNGD: Inget bestämt... 🙂 KOMPOSITÖR: Martin Törnros PRODUCENT: Martin Törnros EV. MEDVERKANDE: Nån tjej, såsmåningom... INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STATUS: Skiss Tänkte försöka mig på en triphoplåt, fast jag vet inte hur det går... Jag började ikväll, och saker som jag ska göra såsmåningom är bl.a. att spela in riktig bas (och ta bort syntbasen), lägga till lite "pluppande" syntar (fackspråk? 😄 ) i versen. Jag har heller inte eq'at eller något än. Men vad tror ni om låtidén? Sången är tänkt att börja vid 1:05...ska ta in en tjej att sjunga. Vilket stuk tror ni blir bäst: Beth Gibbons (portishead) el. Karin Dreijer (the knife)? Var även änglar och läs denna tråd/undring som har med just denna låt att göra: https://www.studio.se/index.php?showtopic=21220 MVH Martin Redigerat 29 januari 2006 av mtornros Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 Är det verkligen triphop detta? Låter mer som enormt nerpitchad DnB. Jag saknar en tydlig melodi, vilket du helt klart behöver om detta ska funka med vox. & Kalle Anka-basen får du nog skriva om helt. Triphop bygger ju på grymma baslinjer & den här baslinjen är allt annat än grym. Sorry. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 28 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2006 Hehe, ok. Nä, triphop kanske det inte är.. Får se över basen, tyckte det lät bra igår när jag spelade med riktig bas, men håller med om att den låter rätt så fjantig nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 triphop? 🙂 jag vill ha den här mer spännande, och mer massiv. den låter rätt tunn. Men det kanske kan bli nåt fint av den, om du fixar mö med kött på benen. Det ska väl triphop ha? Keep on, work hard! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 Hehe, ok.Nä, triphop kanske det inte är.. Får se över basen, tyckte det lät bra igår när jag spelade med riktig bas, men håller med om att den låter rätt så fjantig nu Nämen! Nån som förstår vad jag menar med min kritik! Kul att du är med på vad jag menar med basen. Keep it up! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 Fanken vad det digitaldistar och låter illa då Har jag fått fel version att lyssna på eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 28 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2006 Haha. Jag behåller trumkompet - skrotar resten - och tar fram basen nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 kommer det upp nån ny version snart?? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.