spaceman Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Nu blir jag LLL, låg lack & likgiltig, på Steinberg. Tankade ner den nya 2.2 patchen för Cubase SL och har installerat den utan problem. Men döm till min förvåning att några extra VST pluggar som utlovats inte följer med. Ok, patch ska ju vara för att rätta till buggar. Men Steinberg skulle ju vara schyssta och ta med lite nya pluggar också, men ack, då måste man väl vara ägare av SX. Detta har gjort att mitt förtroendekapital för Steinberg sjunkit mycket. Köpt två Cubase SL 2 (kör systemlink med två burkar) för att jag inte har något behov av SX extrafunktioner, och för att komma lite billigare undan. Men för att komma in i Steinbergs VIP-klubb så måste man tydligen betala ett antal tusen extra. Inte för att jag bryr mej om dom nya VST pluggarna, men det är mera en principfråga som gör att man börjar fundera på en annan tillverkare nästa gång, istället för att punga ut mer pengar till Steinberg när Cubase 3 är på G.
Björn Olsberg Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Jag kan inte bekräfta på rak arm om det verkligen är så att syntarna inte medföljer i SL 2-uppdateringen, men nedan finns ett generellt svar. Det kanske inte är Steinberg utan oss du ska bli lack på, med tanke på att det var vi som skrev att de tre syntarna skulle medfölja. Av den information vi hade fått så skulle det gälla även SL 2, men det är inget Steinberg officiellt har sagt till oss. Generellt sett är det väl inget att bli lack på att Steinberg kommer med en uppdatering med buggfixar. Trots allt har SX2/SL2 uppdaterats fler gånger än SX gjorde i en tid då uppdateringarna efterfrågades desto mer och där behovet var stort. Jag tycker Steinberg är på klart rätt väg.
spaceman Postat 19 maj 2004 Trådstartare Postat 19 maj 2004 Jag kan inte bekräfta på rak arm om det verkligen är så att syntarna inte medföljer i SL 2-uppdateringen, men nedan finns ett generellt svar. Det kanske inte är Steinberg utan oss du ska bli lack på, med tanke på att det var vi som skrev att de tre syntarna skulle medfölja. Av den information vi hade fått så skulle det gälla även SL 2, men det är inget Steinberg officiellt har sagt till oss. Generellt sett är det väl inget att bli lack på att Steinberg kommer med en uppdatering med buggfixar. Trots allt har SX2/SL2 uppdaterats fler gånger än SX gjorde i en tid då uppdateringarna efterfrågades desto mer och där behovet var stort. Jag tycker Steinberg är på klart rätt väg. Update_Cubase_SL.2.2.0.33.exe är på ca 8,9 mb, och Update_Cubase_SX.2.2.0.33.exe är på ca 15,9 mb...
Majken Postat 21 maj 2004 Postat 21 maj 2004 Det största problemet är väl att post fader buggen är kvar vilket gör SL2 mer eller mindre oanvändbart. Skandal... /Majken
spaceman Postat 21 maj 2004 Trådstartare Postat 21 maj 2004 Det största problemet är väl att post fader buggen är kvar vilket gör SL2 mer eller mindre oanvändbart. Skandal... /Majken Dom kanske inte tyckte det var någon vits då med att lägga in VST pluggarna, när dom ändå inte fixat post fader strulet i uppgraderingen för SL (som dom ändå tydligen lovat tidigare). Botten Steinberg... 😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.