Moberg Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: HitTheGround ARTIST/GRUPP: Moberg GENRE: Hårdrock LÅTLÄNGD: 2:29 KOMPOSITÖR: Moberg PRODUCENT: Moberg INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: 3.43MB STATUS:Q 😱 Hej! Postar en låt som jag har "knåpat" på... När jag postade min förra låt (Shedevil) så diskuterade jag och "slaptap" lite om att spela bas i "B" , sladriga strängar mm. 😆 Jag blev lite "sugen" att prova på att spela med lite "fladder".... och det resulterade i att "HitTheGround" blev till.. Vad tycker NI om låten! 😆 M.v.h Moberg Redigerat 28 januari 2006 av Moberg
Joel B Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Detta var grymt! Jag gungade igång ordentligt här i min lilla korgstol!
Lindblomman Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Helt objektiva kommentarer: Vilken kul energi och glädje i låten, det hörs att du litar mer på din röst och förmåga, och det slår igenom i den här låten som är full av positiv energi! Jätteroligt att lyssna på proffsigt, bra och höra hur du verkligen utvecklas! 😱
tordA Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 😱 lite udda ackordsföljder på sina ställen men helt Ok.
Vallhagen Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 STATUS:Q 😄 😄 *** Hörrö fan fan... det här är utmärkt bra. Brusar det för mycket eller är det min lyssning? Jag vet junte vad den refererade basdiskussionen handlade om, men det är ju gosigt med lägre toner än E på elbasen. Min (snarare min sons, som jag tjyvlånar vid behov) elbas är strängad H E A D (huvud, fan 🙂 ), alltså de "fyra mörkaste på en femsträngad", vilket är ett utmärkt alternativ, om man inte vill stämma ner vanliga strängar. Men det kanske var precis det ni diskuterade sist... Hur som helst - igen - utmärkt bra låt, bra framförande. Lite sådär traditionell hårdrock i fräsch förpackning! Rocka på Moberg! /Bengan
Moberg Postat 28 januari 2006 Trådstartare Postat 28 januari 2006 (redigerat) STATUS:Q 🙂 😄 *** Hörrö fan fan... det här är utmärkt bra. Brusar det för mycket eller är det min lyssning? Jag vet junte vad den refererade basdiskussionen handlade om, men det är ju gosigt med lägre toner än E på elbasen. Min (snarare min sons, som jag tjyvlånar vid behov) elbas är strängad H E A D (huvud, fan 😄 ), alltså de "fyra mörkaste på en femsträngad", vilket är ett utmärkt alternativ, om man inte vill stämma ner vanliga strängar. Men det kanske var precis det ni diskuterade sist... Hur som helst - igen - utmärkt bra låt, bra framförande. Lite sådär traditionell hårdrock i fräsch förpackning! Rocka på Moberg! /Bengan Japp, det brusar...tänkte inte på det själv, tack! 😄 "Traditionell hårdrock i fräsch förpackning"...Ja, det är nog precis vad det är... 😄 Det där 80-talet har nog format mig mer än jag tror... men det är nog något jag aldrig blir av med... Jag tillhör nog årtalet som är på gränsen att få lite nostalgi när man hör t.ex ..ac\dc...saxon...accept...DAD...mm (Kanske lite på grund av mina äldre syskon) ... Men.... vilken musik! 😄 Dark of Light/ Joel B...Kul att ni tyckte om låten! 🙂 ... Moberg... Redigerat 28 januari 2006 av Moberg
Dark Of Light Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Klart jag gillar låten 🙂 . Rockar bra ju 😄 . Skön röst dessutom.
Altzi Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Hårdrock , Bra sång goa körer, fett basljud, en del brus men det är ju metal 🙂
slaptap Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Göttigt det här 😲. Och maffig "klonk" i basen 🙁. Nu blev jag nyfiken på hur du fick till basljudet...förutom att droppa till "fladder-B"... 🙂 edit: varför kommer jag att tänka på "järnjungfrun"?
Moberg Postat 29 januari 2006 Trådstartare Postat 29 januari 2006 (redigerat) Göttigt det här 🙂. Och maffig "klonk" i basen 😉. Nu blev jag nyfiken på hur du fick till basljudet...förutom att droppa till "fladder-B"... 😎 edit: varför kommer jag att tänka på "järnjungfrun"? Tack Slaptap.. 🙂 Ska jag vara ärlig, så vet jag inte riktigt hur jag fick till basen... 😉 Den är faktiskt fortfarande "linad".. men den stora skilnaden är nog att jag har kokat strängarna! (efter en diskussion på Altzi's basavdammningstråd) 😆 Har även använt en "riktig" compressor/limiter. Maiden?... ja, jag vet inte..men det kan ju inte vara dåligt på något sätt.. 😛 M.v.h Moberg ps.Tack Altzi!! 😎 ds. ps2. Jag hittade ett paket bas-strängar som jag köpte när jag började spela bas, storlek: .040 .060 .075 .095......Dom kan jag ju montera på elguran!!!! 😆 .ds Redigerat 29 januari 2006 av Moberg
Eternal Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Detta var ganska juste. Men vill ha lite högre (volym) sång. Denna ska jag nog bränna ut (om det är ok) och lyssna i bilen.
Moberg Postat 29 januari 2006 Trådstartare Postat 29 januari 2006 Detta var ganska juste. Men vill ha lite högre (volym) sång. Denna ska jag nog bränna ut (om det är ok) och lyssna i bilen. Tack Eternal.... 😎 Självklart vill jag vara med i bilen 😆😉 ...Moberg
Moberg Postat 29 januari 2006 Trådstartare Postat 29 januari 2006 Bra låt och bra sång 🙂 Bra jobbat!! Tack Joakim! 🙂 ...Moberg
Altzi Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 ps2. Jag hittade ett paket bas-strängar som jag köpte när jag började spela bas, storlek: .040 .060 .075 .095......Dom kan jag ju montera på elguran!!!! 😉 .ds akta så du inte sabbar halsen på guran, det är ju grymt mycket högre strängtryck i bassträngar 😄
Moberg Postat 4 februari 2006 Trådstartare Postat 4 februari 2006 ps2. Jag hittade ett paket bas-strängar som jag köpte när jag började spela bas, storlek: .040 .060 .075 .095......Dom kan jag ju montera på elguran!!!! 😄 .ds akta så du inte sabbar halsen på guran, det är ju grymt mycket högre strängtryck i bassträngar 🙂 Altzi, jag bara skojade (det kanske du också gör 😄 ) ... Kanske ett dåligt skämt.. 🙁 Strängarna hade nog hängt som en slak tvättlina på den nerstämda basen.. 😄 ,men jag ska inte använda dem på guran. Hur som helst, det är bra att du är på hugget! 😉 M.v.h Moberg
Altzi Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Man vet aldrig........ 😆 sista puckot är inte framavlat än!
starboy (oregistrerad) Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Rock när den är som bäst. Diggar stenhårt. Bra jobbat!
Hellpig Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Bra låt, tycker det var en skön blanding mellan gammalt och nytt. Om jag skall försöka ge lite konstruktiv kritik; tycker kompgitarrerna skulle gjort sig aningens bättre med ett lite tightare ljud. Och det hade nog varit skönt med en anings dist på basen. Kanske. 😉
bengan_gbg Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Jävligt bra Moberg. Det tar sig hela tiden med arr o sång tycker jag. Lurar på det där med basen jag med.....skönt med lägre toner där! Ger ju lite mer utrymme för allt känns det som. Ska nog fan stämma ned jag med när jag ger mig på det där nästa gång...(kan inte spela bas, men vad fasen.....) Onödigt mkt brus som nämnts, men jag vill def höra mer sånt här. 80-talsskadad? Vem är inte det!?? 😄
Lilleman Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Lite "new school" för mej... 😆 Skojade bara... men lite sanning låg det i det... Bra låt, helt ok sång... Trummerna ligger nog lite lågt... Lyssnar gärna på mer... !
djonas Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 (redigerat) Coolt basljud. Gött gitarrljud oxå...låter riktigt fett. Skön röst...fan allt är bra här. Tycker du lyckats fint med mixen oxå. Instrumenten känns bra separerade från varandra. Bra hantverk...rock on!! 😄 Mvh / djonas Redigerat 8 februari 2006 av djonas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.