Jump to content
Annons

Klar! :D


Recommended Posts

LÅTNAMN: Mosquito

ARTIST/GRUPP: Dana

GENRE: Chillout

LÅTLÄNGD: 2:27

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: bara jag.

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.3 mb

STATUS: Faerdig

Har postat förut, men postar igen. Nu är den klar. 😲 Vad säger ni?

Arrangemanget är jag nöjd med, för visst finns det inga lagar för arr.

Dra till med lite sågning nu! 😆

joe-mosquito.jpg

\Dana

060116_Mosquito.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok Danabacken 😆 ..mycket bra låt..med mycket bra arr i mina öron!..tuffa ljud du har lagt på..speciellt kyrklockan gillar jag..har själv haft med det i några av mina låtar!..den här låten här färdig att lanseras!..så kör på..kanske lägga på ngn svepande tjejröst som förtrollar oss alla!! Grattis till en mycket bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls min huvudgenré... men fan så bra. Otroligt juste produktion och en bra låt helt enkelt! Jag tycker den är störtskön och den kommer att sparas för återanvändning (alltså... jag kommer att lyssna på den igen). Får man fråga vilka instrument du använt? Är särskilt intresserad av trummorna, som låter väldigt fett & gott! 5/5 i betyg! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe! 🙂 tack, tack! :rolleyes:

Det är reason som jag använder (som vanligt). Trummorna är från olika ljudbanker. Sama sak med alla andra instrument. 🙂

edit: mestadels Factory-banken.

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fanken.. Nu är jag impad.. Vet ju din ringa ålder.. Och så presterar du ett sånt här arr.. Gött ju... Fett som tusan i bottenregistret dessutom, Du kommer att komma långt.. Har ju hört lite tidigare alster av dig och jag må säga att du forcerar snabbt.. Som arr var det lyckat men fortsätt snickra på låten så att det blir en hel låt nu också.. Ragga upp nån tjej som kan sjunga också.. Och text också tack.

I övrigt mycket bra jobbat! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Den suger.....myggan alltså  🙂

🙂😲😆

Tack Altzi! Nä, det här faller inte många i ramarna märker jag. :rolleyes:

Dark Of Light:Kyrkklockorna fick mitt metal hjärta att släppa en tår av rörelse.

😄 hehe! tack. 🙂 Japp, du borde lyssna på mer chillout! 😎(edit: eller vad det här nu är, jag är kass på genrer)

hego:Tack som attan! 🙂 Nä, tyvärr blir det ingen sång på det här. 🙁 sorry. No ragg tonight!

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Mycket bra. Skön atmosfär och lite flummigt gungig!

Som andra sagt tidigare: Ragga upp en het sångerska bara!

Ha det!

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar så skön låt! Lite kort kanske, men så länge den är igång låter det riktigt ljudligt och ljuvligt! Kommer lyssna på denna många fler gånger! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt!

Helt klart så skulle det passa utrmärkt med en sångerska, men funkar så här med.

Riktigt cool basgång.

Finns det mer?

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

ost!

01:51 ska du ha en eloge för, det överraskar när den lägger sig ner. Därefter skulle jag gärna höra en fortsättning. Kanske en del två där basen följer de fina ackorden tillsammans med sång?

Varför myggan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde den första versionen av den här låten. Du har visat att du kan det här med effektiva ljudmattor och feta trummor. Men tänk på att konkurransen är mördande därute. Låten är långt ifrån färdig , låt den inte drunkna i sin egen lunk. Släng in en mördarmelodi, nåt oväntat , nåt galet, nåt helt fel........nån egen signatur som får folk att fatta att det är just du som har varit framme.

På din direkta fråga : Nej låten är inte klar,den är för kort t.o.m. för reklamradion, lägg till minst en halvminut och lägg på nåt så man får en nyckel till hur unik just du är...... 😆

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste hålla med AT här...

Du går snäppet över förra versionen men det saknas fortfarande något...

Känns som ett 2 minuter långt intro...

Det här är helt klart min stil och hade jag bara haft min studio i

någotsånär klart skick hade jag nog bett om ett Collab 😆

Kör oxå Reason full ut med en hel drös ReFills och SF banker +

massssssa Rexfiles tillsammans med Cubase SX...

Men men, jobba på tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga om herrns ringa ålder föresten, eftersom någon nämde något om det.

16 😆 (det kan man se om man trycker på namnet/länken "Danabacken", 10 december 1989)

Tack alla för era kommentarer. Det värmer! 😆

Tror dock inte att det blir mycket mer på den här låten. Jag är nöjd med den såhär, jag vill inte dra ut på den mer. Det känns bra nu! 😄

edit: maxmaxmax, jadu varför myggan? Bra fråga. Det var helt enkelt det jag tänker på, när jag gjorde det här. 😆 Vet inte varför. 😄 Men jag gillade det. 🙁

/Dana

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

damn, här var det trumfläsk 🙂

Sjysst som faen, men jag vill ha nåt vokalt inslag och jag vill ha det nuuu....!

Blir lite mycket introgrej över den när den e instrumental.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga om herrns ringa ålder föresten, eftersom någon nämde något om det.

16 😆 (det kan man se om man trycker på namnet/länken "Danabacken", 10 december 1989)

Tack alla för era kommentarer. Det värmer! 😆

Tror dock inte att det blir mycket mer på den här låten. Jag är nöjd med den såhär, jag vill inte dra ut på den mer. Det känns bra nu! 😉

edit: maxmaxmax, jadu varför myggan? Bra fråga. Det var helt enkelt det jag tänker på, när jag gjorde det här. :rolleyes: Vet inte varför. :rolleyes: Men jag gillade det. 😉

/Dana

Nice bara 16 och gör musik som låter såhär bra! Inte illa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...