Danabacken Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 LÅTNAMN: Mosquito ARTIST/GRUPP: Dana GENRE: Chillout LÅTLÄNGD: 2:27 KOMPOSITÖR: jag PRODUCENT: jag EV. MEDVERKANDE: bara jag. INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3.3 mb STATUS: Faerdig Har postat förut, men postar igen. Nu är den klar. 😲 Vad säger ni? Arrangemanget är jag nöjd med, för visst finns det inga lagar för arr. Dra till med lite sågning nu! 😆 \Dana 060116_Mosquito.mp3
Falk Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Ok Danabacken 😆 ..mycket bra låt..med mycket bra arr i mina öron!..tuffa ljud du har lagt på..speciellt kyrklockan gillar jag..har själv haft med det i några av mina låtar!..den här låten här färdig att lanseras!..så kör på..kanske lägga på ngn svepande tjejröst som förtrollar oss alla!! Grattis till en mycket bra låt!
Danabacken Postat 28 januari 2006 Trådstartare Postat 28 januari 2006 Tack skaru ha, Falk! 🙂 Bra att du oxå tycker den låter färdig. 😄
Hellpig Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Inte alls min huvudgenré... men fan så bra. Otroligt juste produktion och en bra låt helt enkelt! Jag tycker den är störtskön och den kommer att sparas för återanvändning (alltså... jag kommer att lyssna på den igen). Får man fråga vilka instrument du använt? Är särskilt intresserad av trummorna, som låter väldigt fett & gott! 5/5 i betyg! 😄
Danabacken Postat 28 januari 2006 Trådstartare Postat 28 januari 2006 (redigerat) Hehe! 🙂 tack, tack! Det är reason som jag använder (som vanligt). Trummorna är från olika ljudbanker. Sama sak med alla andra instrument. 🙂 edit: mestadels Factory-banken. Redigerat 28 januari 2006 av Danabacken
hegobald Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Ja fanken.. Nu är jag impad.. Vet ju din ringa ålder.. Och så presterar du ett sånt här arr.. Gött ju... Fett som tusan i bottenregistret dessutom, Du kommer att komma långt.. Har ju hört lite tidigare alster av dig och jag må säga att du forcerar snabbt.. Som arr var det lyckat men fortsätt snickra på låten så att det blir en hel låt nu också.. Ragga upp nån tjej som kan sjunga också.. Och text också tack. I övrigt mycket bra jobbat!
Dark Of Light Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Ja en tjej skulle kunna göra susen 🙂 Kyrkklockorna fick mitt metal hjärta att släppa en tår av rörelse. 🙂 Detta är inte musik som jag lyssnar normalt på men... ...jag kanske borde verkar det som 🙂 Skitbra!
Altzi Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Den suger.....myggan alltså Grymt bra, trots att det inte faller inom ramarna för mitt dagliga musikintag så kan man liksom höra kvalitén 🙂
Danabacken Postat 28 januari 2006 Trådstartare Postat 28 januari 2006 (redigerat) Den suger.....myggan alltså 🙂 🙂😲😆 Tack Altzi! Nä, det här faller inte många i ramarna märker jag. Dark Of Light:Kyrkklockorna fick mitt metal hjärta att släppa en tår av rörelse. 😄 hehe! tack. 🙂 Japp, du borde lyssna på mer chillout! 😎(edit: eller vad det här nu är, jag är kass på genrer) hego:Tack som attan! 🙂 Nä, tyvärr blir det ingen sång på det här. 🙁 sorry. No ragg tonight! Redigerat 28 januari 2006 av Danabacken
Pluffo Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Det var göttigt det här. Ja, vad ska jag säga mer? 😕
kallemio Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Otroligt feta o köttiga trummor. härlig djup o bred ljudbild. Riktigt bra!
O-Jay Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Jag kan bara instämma i hyllningskören, bra jobbat 🙂
Mikeri Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 En fantastiskt bra låt!! Perfekt att använda till film 🙂 Jättebra jobbat 🙂 Micke
Fidden Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Och så sjunger vi med: "På vägarna inatt så jagar vi ifatt med karta och kompass ingen vila ingen rast" Det är ju för tusan introt till "basriff" med kent =D Eller ja, din version är snyggare.
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Mycket bra. Skön atmosfär och lite flummigt gungig! Som andra sagt tidigare: Ragga upp en het sångerska bara! Ha det! Johan
Jiisuki Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Jävlar så skön låt! Lite kort kanske, men så länge den är igång låter det riktigt ljudligt och ljuvligt! Kommer lyssna på denna många fler gånger! 😆
Roger Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Riktigt skön låt! Helt klart så skulle det passa utrmärkt med en sångerska, men funkar så här med. Riktigt cool basgång. Finns det mer? Mvh Roger
DrHans Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Kan du lägga upp den så att även vi bortglömda av Studio Norton användare kan lyssna. Det vore kul. ( Är fortfarande jättearg 🙁 på STUDIO )
FredrikMikaelsson Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Ja det här var feta grejer! Skulle dock vilja ha lite bredare mix! Inte mycket annars att säga om, klockrent filmkomp! Bra jobbat! 😛 //FredAsp
Mutz Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Låter grymt fett! Ingen musik för mig men det låter gött! Härligt tryck i trummorna. Får man fråga om herrns ringa ålder föresten, eftersom någon nämde något om det.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 ost! 01:51 ska du ha en eloge för, det överraskar när den lägger sig ner. Därefter skulle jag gärna höra en fortsättning. Kanske en del två där basen följer de fina ackorden tillsammans med sång? Varför myggan?
Kill All Autotuner Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 (redigerat) Jag hörde den första versionen av den här låten. Du har visat att du kan det här med effektiva ljudmattor och feta trummor. Men tänk på att konkurransen är mördande därute. Låten är långt ifrån färdig , låt den inte drunkna i sin egen lunk. Släng in en mördarmelodi, nåt oväntat , nåt galet, nåt helt fel........nån egen signatur som får folk att fatta att det är just du som har varit framme. På din direkta fråga : Nej låten är inte klar,den är för kort t.o.m. för reklamradion, lägg till minst en halvminut och lägg på nåt så man får en nyckel till hur unik just du är...... 😆 Redigerat 30 januari 2006 av Kill All Autotuner
Micke H Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Du har säkert hört det här förut, men det här är inte min vanliga typ av musik! 😄 Fast jag gillar det ändå, det låter proffsigt. 😆
Twilight_Zound Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Måste hålla med AT här... Du går snäppet över förra versionen men det saknas fortfarande något... Känns som ett 2 minuter långt intro... Det här är helt klart min stil och hade jag bara haft min studio i någotsånär klart skick hade jag nog bett om ett Collab 😆 Kör oxå Reason full ut med en hel drös ReFills och SF banker + massssssa Rexfiles tillsammans med Cubase SX... Men men, jobba på tycker jag
Danabacken Postat 30 januari 2006 Trådstartare Postat 30 januari 2006 (redigerat) Får man fråga om herrns ringa ålder föresten, eftersom någon nämde något om det. 16 😆 (det kan man se om man trycker på namnet/länken "Danabacken", 10 december 1989) Tack alla för era kommentarer. Det värmer! 😆 Tror dock inte att det blir mycket mer på den här låten. Jag är nöjd med den såhär, jag vill inte dra ut på den mer. Det känns bra nu! 😄 edit: maxmaxmax, jadu varför myggan? Bra fråga. Det var helt enkelt det jag tänker på, när jag gjorde det här. 😆 Vet inte varför. 😄 Men jag gillade det. 🙁 /Dana Redigerat 30 januari 2006 av Danabacken
Eliasson Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 damn, här var det trumfläsk 🙂 Sjysst som faen, men jag vill ha nåt vokalt inslag och jag vill ha det nuuu....! Blir lite mycket introgrej över den när den e instrumental.
EkenMusiX Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 härligt.. den här gillar jag sköna trummor, mycket bas... ( lita inte på mig 😆 ) /eken
Mutz Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Får man fråga om herrns ringa ålder föresten, eftersom någon nämde något om det. 16 😆 (det kan man se om man trycker på namnet/länken "Danabacken", 10 december 1989) Tack alla för era kommentarer. Det värmer! 😆 Tror dock inte att det blir mycket mer på den här låten. Jag är nöjd med den såhär, jag vill inte dra ut på den mer. Det känns bra nu! 😉 edit: maxmaxmax, jadu varför myggan? Bra fråga. Det var helt enkelt det jag tänker på, när jag gjorde det här. Vet inte varför. Men jag gillade det. 😉 /Dana Nice bara 16 och gör musik som låter såhär bra! Inte illa!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.