Jump to content
Annons

Space Action

Oski

Recommended Posts

Annons

Nybörjare? Nu skojar du allt, får man det att låta så här bra har åtminstone inte jag några tips att få dej bli bättre. Om syftet har varit att få synthen att låta som en riktig orkester har du verkligen lyckats, för det är väl inte en riktig orkester..?

Dela på andra sajter

Kan bara instämma med de andra 😉

Dynamisk och bra! Kanske borde satsa på att bli kompositör?

Det enda jag kan gnälla på är att det distar hela tiden framåt slutet, dvs volymen slår över. Kanske dra ner volymen ett snäpp på mastern?

Dela på andra sajter

Ojdå, tackar. Ja nä synthen har jag inget att göra med, det är EWQL gold edition. Det är bara låten i sig jag undrade över. Ja ojsan, jag märkte att den distade lite. Får ta och sänka ner den.

Det jag höll på med innan? Hm, jag har väl inte hållt på med nån speciell innan direkt, men jag har väl sysslat med tvspelsmusik, chipmusik som det kallas. Men jag har mest sysslat med musik mer allmänt, spelat lite här och där. Jag gick estetiska så man var ju illa tvungen =).

Dela på andra sajter

Ok Oski 😆 ..bra orkesterlåt..bra arrangerat..bra känsla..vilken film har du gjort denna musiken till!?!?..Mycket bra jobbat!

Dela på andra sajter

Tackar 😉. Heh, det är inte till nån film alls. Tanken är väl egentligen att den ska vara till ett rymd onlinespel. Ska nog vara rymdkrigstema, eller åt det hållet. Men det är helt idéellt, inga pengar inblandat.

Och självklart Ogg. Mp3 låter ju så otroligt mycket sämre.

Dela på andra sajter

Som sagt eloge och stjärna i kanten för att du valt att koda i OGG snarare än MP3.. Och det låter bättre.. För det som inte kan lyssna på OGG så rekomenderar den resursnåla Foobar 2000 spelaren. (ja webbsidan är lika resurssnål den 😄 ).

Musiken då.. Jorå du har lyckats men lätta lite på den stela kvantiseringen på en del instrumnet så att dom flyter ihop lite mer. Den där korta trumpeten låter verkligen spelad på keyboard. Lite mer legato kanske. Vissa instrument kan du dubba mot varandra utan kvantisering t.ex stakato cellos och pizzictos.. Låter mer realistikt då... Annars så var det en angenäm intro.. Undrar vart det drar iväg sen 🙂 Fortsätt fila.. Mycket bra.

Dela på andra sajter

Jag hade stöd för ogg, men på den nya musikdatan försöker jag undvika gratisprogram från tillverkare jag inte känner igen då min förra dator krashade på grund av massor av gratisprogram spel och grejer. När man väl förlorat allt man höll på med så blir man försiktigare.

Därför vill jag inte ladda nerr foo bar (hade det på förra datan). Dock har jag Windows Media Player och Itunes. Har inget av dessa program stöd för ogg? Min datr kände ialla fall inte igen ändelsen.

Joel

Dela på andra sajter

Jag hade stöd för ogg, men på den nya musikdatan försöker jag undvika gratisprogram från tillverkare jag inte känner igen då min förra dator krashade på grund av massor av gratisprogram spel och grejer. När man väl förlorat allt man höll på med så blir man försiktigare.

Därför vill jag inte ladda nerr foo bar (hade det på förra datan). Dock har jag Windows Media Player och Itunes. Har inget av dessa program stöd för ogg? Min datr kände ialla fall inte igen ändelsen.

Joel

Jizzuz man.. Har du Itunes.. Huga.. Du behöver inte vara ett dugg rädd för foobar2000. Däremot kan Itunes och Quicktime ställa till en hel del förtret. 😄

Winamp känner jag inte till numera eftersom som jag sa upp bekantskapen med den då den paserade version 3 och började lika skrot som RealAudio coh just Quicktime.. 🙂

Dela på andra sajter

Musiken då.. Jorå du har lyckats men lätta lite på den stela kvantiseringen på en del instrumnet så att dom flyter ihop lite mer. Den där korta trumpeten låter verkligen spelad på keyboard. Lite mer legato kanske. Vissa instrument kan du dubba mot varandra utan kvantisering t.ex stakato cellos och pizzictos.. Låter mer realistikt då... Annars så var det en angenäm intro.. Undrar vart det drar iväg sen 😄 Fortsätt fila.. Mycket bra.

Faktiskt, så har jag inte kvantiserat nånting i den här låten. allt är inspelad med min keyboard och de gånger jag missar lite så flyttar jag tonen manuellt. Men jag kanske ska släppa till lite mer.

Vad menar du med dubba instrumenten mot varandra?

Tack för hjälpen

jasså finns det oggstöd i nya winamp? Är kanske bara jag som är gammalmodig och kör 2.76 fortfarande för att det drar mindre minne =).

Dela på andra sajter

Det låter schysst, som sagt...Basen borde dock kanske göras lite mer intressant istället för att bara spela samma stela grundton hela tiden...Men, tja...Som sagt...låter bra...Fortsätt jobba! Posta gärna något längre nästa gång 😄

Dela på andra sajter

Jizzuz man.. Har du Itunes.. Huga.. Du behöver inte vara ett dugg rädd för foobar2000. Däremot kan Itunes och Quicktime ställa till en hel del förtret. 😎

Winamp känner jag inte till numera eftersom som jag sa upp bekantskapen med den då den paserade version 3 och började lika skrot som RealAudio coh just Quicktime.. 🙂

Tja, vad ska man göra om man har en iPod? Men jag installerar som sagt inte mer än nödvändigt. Så nu ska jag ge upp den här OT-grejen och lyssna på MP3 och AAC =(

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.