Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon mer än jag som använder dessa väl-ljudande burkar i studion!

Dom är ju relativt nya så det kanske inte är så många än...

Riktigt bra och prisvärda! Rekommenderas varmt av en som spelar in allt från riktigt tung Metal till softa pianoballader med snyft-stråkar!

Det vore kul att höra vad andra tycker om dom

Jag tänkte lägga upp några alster inom kort för recensioner..

//Patrick

Annons
Postat

Verkar klart intressant! Var kan man hitta info om dem? På Events hemsida hittar jag bara en banner?!

Hemsidan, ja... 😳 Jag trodde givetvis att den låg på www.event.com. ICKE! Det är en porrsida! 😆

Den riktiga dressen är:

www.event1.com 😛

Postat

Hahaha... Jag hittade också till porrsajten första gången!

Man lär av sina misstag.

Det var faktiskt rekommendationer från musikaffär som gjorde att jag valde dessa! Jag hade hört TR5 (som jag förövrigt älskade) och fick nys om att ALP5 skulle vara "ärligare" än TR5:orna!! Då slog jag till!! Så lycklig jag blev när det faktiskt stämde... Bra botten, fin diskant och framför allt kanoon mellanregister!

Det är en höjdare att bara sätta på sin favvoplatta och äntligen kunna höra hur den är mixad.... Stereobilden i sweet-spot läget är enorm! (Sweet-spot = bästa positionen för lyssning)

Kolla runt på nätet så hittar du lite mer info! Det är som sagt inte mkt att hämta på events egen sajt tyvärr!!

//Patrick

• 2 år senare...
Postat

Gammal tråd! Men...Sitter precis och jämför Event Alp5 och Samson MediaONE 5a. Det är enorm skillnad. Alp5 har ok bas men mycket grumligt oklart ljud. Samson vinner lätt med klarare ljud och bättre diskant. Rekommenderas varmt och kostar futtiga 1995kr. Mycket prisvärda!

Postat (redigerat)

Har själv Event TR-6 som jag tycker låter ännu bättre =)

/L

..och ärligt bra ljud oxå tycker jag.. sen är de ju en smaksak å vanesak oxå förstås..

Redigerat av Limpan
Postat

/L

..och ärligt bra ljud oxå tycker jag.. sen är de ju en smaksak å vanesak oxå förstås..

Är det bra tryck i Tr-6'orna?

DieHard (oregistrerad)
Postat
Hemsidan, ja... 😑 Jag trodde givetvis att den låg på www.event.com. ICKE! Det är en porrsida! 😆

😆😆

Postat

/L

Är det bra tryck i Tr-6'orna?

Vad menar du med tryck? Hur högt dom spelar eller? Mer än tillräckligt iaf för mig =)

Gillar ljudet i dem, å känner att det är ett par högtalare som både har tillräckligt tydlig och rak ljudbild samt även går att lyssna på i längre pass utan att öronen tröttnar. Kanske något hårda i sitt sound om man jämför med t.ex dyrare Genelec m.m... gillar dock det hårda i dem =) Går betydligt lägre ner i botten än ALP5:orna.

/L

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
🙁🙂

Jag kunde ju räkna ut att du måste dit å kolla... 😄

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.