Jump to content
Annons

Går inte att öppna wave i mitt reason


Nexustwins

Recommended Posts

Jag kan inte öppna wave filer i reason. Vet någon vad problemet kan vara? Har testat de flesta wave format som cool edit 2,0 kan spara till och de flesta synthrna i reason men det går inte ändå. 😆

HAr sökt men hittade ingen liknanade tråd på forumet. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad vill du göra med wave-filerna?

Är det enkelslag/hits så öppna dem i ReDrum eller NNXT.

Är det loopar gör om dem till Rex-loopar och öppna dem i DrRex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vill du göra med wave-filerna?

Är det enkelslag/hits så öppna dem i ReDrum eller NNXT.

Är det loopar gör om dem till Rex-loopar och öppna dem i DrRex.

Hur gör man om det till rex loopar då? 😉

Huvve... Använd sampler. Det är inte E-jay

Hjälpasmt mycket hjälpsamt. Fattar nån vad han menar? 😆

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Huvve... Använd sampler. Det är inte E-jay

Hjälpasmt mycket hjälpsamt. Fattar nån vad han menar? 😉

Ja, ärligt talat förstår jag alldeles utmärkt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just det som är problemet. I mappen som wave samplingarna är lagda i syns det inget om man kollar i den med reason. Någon som har någon aning om vad det är för fel?. Alla andra filer syns ju. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du klickar på fel knapp. En knapp är för att öppna en färdig patch i samplern. Sen finns det en knapp för att öppna samplingar för att göra en egen patch.

Link to comment
Dela på andra sajter

är det möjligen så att du försöker öppna en patch istället för en .wav? du ska inte trycka på samma knapp som när du laddar en patch nämligen.

i NN-XT ska du öppna upp samplern genom att trycka på den lilla pilen nere till vänster, och sen "load sample".

I NN19 trycker du på knappen med mappikonen ovanför keyboarden.

EDIT: Linus hann före.. 😉😆

Redigerat av Mutto
Link to comment
Dela på andra sajter

I detta fall är manualen som följer med ditt reason i PDF-format mycket bra att ha... hur man laddar samples i NN-19 beskrivs på sidan 142 i Operation Manual, och för NN-XT sida 164.

REX-loopar gör man som sagt bäst i ReCycle, vilket är en annan mjukvara som finns att köpa i Prop-shop.

PS. Försöker inte vara nedlåtande och säga någonting i stil med RTFM, utan jag tycker att beskrivningarna i manualen i detta fall är så bra att man lika gärna kan hänvisa till den. DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

PS. Försöker inte vara nedlåtande och säga någonting i stil med RTFM, utan jag tycker att beskrivningarna i manualen i detta fall är så bra att man lika gärna kan hänvisa till den. DS.

I Reasonmanualen står banne mig allt. Jag är förvånad att här finns så många frågor som det ändå gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...