Micke H Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Tjo på er alla! Har precis börjat lyssna på svenska Pain of Salvation (via omvägar alltför komplicerade för att nämna...) om de är ju fan riktigt bra! Varför har jag aldrig hört talas om dom tidigare förr?? För dom som inte hört dom är det en grupp som spelar progressiv metal (och som, hör och häpna: inte låter som Dream Theater!!!) och där varje album dom släpper är ett koncept-album (såvitt jag förstår). Läs mer och lyssna på mp3-filer här: http://www.progarchives.com/Progressive_ro...asp?band_id=284 Någon annan som hört dom?
BaldByChoice Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 (redigerat) Deras keyboardist Fredrik Hermansson och jag gick i samma klass på musiklinjen i Karlstad. 😄 EDIT: Glömde ju svara på din fråga! 😛 Ja, jag har hört dem. 🙂 Redigerat 27 januari 2006 av BaldByChoice
Micke H Postat 27 januari 2006 Trådstartare Postat 27 januari 2006 Deras keyboardist Fredrik Hermansson och jag gick i samma klass på musiklinjen i Karlstad. 😄 EDIT: Glömde ju svara på din fråga! 😛 Ja, jag har hört dem. 🙂 Hehe, nice. 🙂 Var han bra?
hangaren Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 är det Eskilstiuna-bandet? har för mig att jag hälsade på gitarristen på Balsta musikslott. trevlig kille.
BaldByChoice Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Hehe, nice. 😄 Var han bra? Ja, han var svinduktig redan då. 😛
Zando Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 De är en av mina favoriter har nästan alla deras skivor, de kan konsten att skapa musik lyssna på deras senaste alster "BE". Länkar: www.painofsalvation.com Pain of Salvation tilldelas Eskilstuna kommuns Musikpris 2004 http://www.eskilstuna.se/templates/Page____85807.aspx
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.