C64 Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 (redigerat) Nån som vet instrument som har gamla kultiga synthar samplade i sig eller emulerar som tex Cult Sampler? Söker gamla synthar och C64/chipljud liknade synthar gärna gratis men får även kosta en slant =P EDIT: inte moog för den har jag redan.. Redigerat 27 januari 2006 av C64 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Quadrasid emulerar SID-chippet från en C-64. Andra TV-spelsrelaterade pluggar: peach och toad som fixar nintendo-ljuden. Gratis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Finns en del rolig läsning här. Har glömt vilken site det var där man kunde ladda ner olika vintage ljud. Hmm den kanske har försvunnit http://www.synthmuseum.com/. Cult sampler är väl lite kul, men det är svårt att förstå meningen med den. Det fins syntar som kan emulera gammeldags ljud och som samtidigt har så mycket mer. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Jag lägger till Quantum 64 på maxmaxmax lista. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Doh! Jag skulle gärna haft Peach och Toad för Mac OS X! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C64 Postat 7 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2006 Tackar för tipsen 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 Cult sampler är väl lite kul, men det är svårt att förstå meningen med den. Det fins syntar som kan emulera gammeldags ljud och som samtidigt har så mycket mer. 😏 De gamla skraltiga trummaskinerna i den är mina favoriter. Använder dem väldigt ofta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.