Jump to content
Annons

vilse i ljudkortsdjungeln

Recommended Posts

vkn (oregistrerad)
Postat

Hej

Är helt ny här på forumet, å tänkte ta forumssvendommen med en fråga.

Jag sitter med en ganska begränsad budget och hyffsat många synthar, hitills har jag spelat in kanal för kanal med mina 2in , men tänkte nu försöka få bättre på inspelningsresultat(brusnivån) och bli av med min externa analoga mixer.

Ett alternativ på ett bra ljudkort med många ingångar är vad jag söker, å just nu lutar det åt wamirack.

Wamirack har ju fått bra betyg i diverse tidningar, men ska jag kanske satsa på nåt annat?

Annons
Postat (redigerat)

om du har pengar till det så rekomenderar jag emu 1820, bättre kort för dom pengarna finns inte.

några anledningar varför 1820 är bättre än wamirack

- lägre brusnivå

- klarar av högre upplösning av ljudet

- har adat, ett stort plus

- fler in och utgångar

- har 48V utan krussidull till skillnad från wamirack

- word clock

- riaa ingång

- något mer CPU snål

visst är den något dyrare med det är det absolut värt !

Redigerat av suedehead
Postat

Hur länge har Emu 1820 funnits? Funderade på hur det är i jämförelse med Edirol FA-66 och om Musikbörsen inte var helt "kompetenta" i sin rådgivning.

vkn (oregistrerad)
Postat

Ja har bara hört gott om 1820, men det är kostar ganska mkt mer.

Man kan ju få ett Wamirack under 3200kr!!!

🤪

Om jag har förstått rätt så är 1820M samma kort som 1212M borstett ifrån breakout boxen, stämmer det?

För då kanske man kan satsa på det å sedan när pengarna tillåter införskaffa sig en breakout box.

Postat (redigerat)

Jo, nästan! Det skiljer ngn sync-in/ut-gång som 1212m inte har! 1212m är ju sinnesjukt prisvärt annars!

Och man kanju då köpa breakoutboxen senare om man behöver den. Här får man Emulator X på köpet!

Redigerat av Hans

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.