Boxcutter Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Är det någon här som har lite koll på Kontakt 2. Jag vill ladda ett antal instrument på samma gång och kunna byta mellan vilket som spelas genom att trycka på valda tangenter på keyboarden? Dvs om jag har två patchar laddade, så kanske jag först vill spela med patch 1, och sen mitt i låten vill jag kunna trycka på C1 (t ex) så att det byter till patch 2, och framöver så spelas det med den tills jag trycker på en annan vald knapp för att gå tillbaka till patch 1. Är detta möjligt? Det fungerar nämligen så i senaste versionen av EWQL SO Silvers medföljande kompakt. /Daniel
Jonte Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Egentligen inget svar på frågan, men kanske en annan lösning? Kan du byta midikanal enkelt på klaviaturen? I så fall borde det väl gå att spela in midi kanal 1 från keyboarden och skicka till ljud 1 i Kontakt 2. Och spela in kanal 2 från keyboarden på ett annat spår som skickas till ljud 2 i Kontakt 2?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.