Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon här som har lite koll på Kontakt 2. Jag vill ladda ett antal instrument på samma gång och kunna byta mellan vilket som spelas genom att trycka på valda tangenter på keyboarden? Dvs om jag har två patchar laddade, så kanske jag först vill spela med patch 1, och sen mitt i låten vill jag kunna trycka på C1 (t ex) så att det byter till patch 2, och framöver så spelas det med den tills jag trycker på en annan vald knapp för att gå tillbaka till patch 1. Är detta möjligt?

Det fungerar nämligen så i senaste versionen av EWQL SO Silvers medföljande kompakt.

/Daniel

Annons
Postat

Egentligen inget svar på frågan, men kanske en annan lösning?

Kan du byta midikanal enkelt på klaviaturen?

I så fall borde det väl gå att spela in midi kanal 1 från keyboarden och skicka till ljud 1 i Kontakt 2. Och spela in kanal 2 från keyboarden på ett annat spår som skickas till ljud 2 i Kontakt 2?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.