Mike.E.Ericsson (oregistrerad) Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: LÅTLÄNGD: KOMPOSITÖR: PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( LÅTLÄNK:) Hej, här har jag gjort en orkestral/vangelis aktig komposition med enbart softsynthar och samples. Någon kanske kan gissa programvarorna? Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 26 januari 2006 av Lundin
Egghuvud Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Låter tungt. Skulle gissa på EWQL Gold ? symfonic choir med den där ordmodulen som jag inte vet vad den heter. Pampigt och roligt var det iallfall. 😆
Mike.E.Ericsson (oregistrerad) Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Häpp, ganska rätt för att inte säga helt rätt med lite extra stöd från andra stråkbibliotek. Trumloopar från Stylus RMX på slutet.
91:an Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Härligt storslaget! Hur mycket tid kan det ligga i detta verkets tillblivelse? Låter ovanligt naturligt, tycker jag. Jag ser mej själv i biosalongen och på filmduken är havet i uppror och dramatiken är på topp, ska vi gå under med man och allt?
Oski Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Riktigt fet filmmusik. Vad har du använt för prylar för att få rösterna och pianot?
Nexustwins Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Jisses. Det här var gryymt bra! Vill gärna veta vad du har använt för synthar. Och hur fick du till de där rösterna? Det enda jag har, är att du kanske skulle sänka tempot lite, men bara lite då..
Pluffo Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Och hur fick du till de där rösterna? Låt mig gissa
Danabacken Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 (redigerat) Väldigt väldigt bra arbete! Storslaget! 🙂 Men en sak jag skulle göra är att EQ:a runt lite i låten, och slipa lite på kanterna. Finmixa lite o så. 🙂 Eller det kanske inte kan bli så mycket bättre? 😄 Keep up! edit: tips: fyll i låtnamn, grupp, osv. 😛 Redigerat 26 januari 2006 av Danabacken
trancer Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 riktigt snyggt... Jag har bara EN sak jag vill kritisera.. (i mitt tycke) Jag vill ha lite mer 'release' på stråkarna. så tonerna går liiite mer in i varandra . Det blir så jäkla vasst på nåt sätt nu 🙂 men riktigt snyggt jbbat!
rainydays Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Dethär håller riktigt hög klass faktiskt. Och det är skönt att inte höra ännu en horner-ripoff. Väldigt bra hook i den dessutom, vilket är svårt att få till i den urmjölkade genren. Grymt jobbat.
Mike.E.Ericsson (oregistrerad) Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Tack för alla positiva reaktioner! Jo kören är ju EWQL symphonic choir och texten editerad i extra programmet wordbuilder. Jag skulle tippa att jag lag ner 10 timmar på kören och stycket i sin helhet kanske 60 timmar? Lustigt att någon nämnde att tempot skulle sänkas för jag valde ett högre tempo än vad ursprungstanken var för att inte den rytmiska latinkördelen skulle kännas långsamt medans temat nu alltså blev aningens för snabbt. Jag håller med men detta är den gyllene medelvägen?
Altzi Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Fett intro, sitter fortfarande och väntar på feta gitarrer och hårdrocks ylande 😆 Låter bra som bara den!
tordA Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Fett intro, sitter fortfarande och väntar på feta gitarrer och hårdrocks ylande 😳 Låter bra som bara den! håller tillfullo med ! 😆
FredrikMikaelsson Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Ja det här var bra! Saknar dock lite mer bas så att det mullrar så där gött som det gör på bion! Bra jobbat!!!!!! 😆 //FredAsp
Stolle Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Väldigt snyggt detta! Bra jobbat. Hade ingen aning att man kunde få körer att sjunga ord i datorn. Det låter ju löjligt bra. Tekniken går framåt märker jag. Och till de som ville ha hårdrocksguror på detta... Kom ut ur garderoben! Det blir ju jäkla mycket tyngre utan de obligatoriska gitarrerna!
Exil Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Tack för alla positiva reaktioner! Jo kören är ju EWQL symphonic choir och texten editerad i extra programmet wordbuilder. Jag skulle tippa att jag lag ner 10 timmar på kören och stycket i sin helhet kanske 60 timmar?Lustigt att någon nämnde att tempot skulle sänkas för jag valde ett högre tempo än vad ursprungstanken var för att inte den rytmiska latinkördelen skulle kännas långsamt medans temat nu alltså blev aningens för snabbt. Jag håller med men detta är den gyllene medelvägen? Hur fungerar wordbuilder egentligen. Hur många ord kan man använda? För den kan ju knappast skapa ord på konstgjord väg. Utan de måste ju ha spelat in alla ord?
joakim_r Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Fasen va grymt 😎 .. Gillar sånt här enormt mycket. Det där med körerna, att dom kunde sjunga ord var ju grymt läckert 🙂 Vill höra mer av sånt här!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.