Jump to content
Annons

Kan man få lite kritik? NY MIX!

premier

Recommended Posts

Det har av nån anledning blivit mer fokus på sologitarren i senaste versionen. Det är en försämring. Sången skall fokus ligga på. 😄

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 79
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

sjysst, dock lite tam sång tycker jag. Och SMALA trummor 😳 annars låter dom fint, förutom virveln som låter lite tråkig och sjukt mycket kakburk. Mer seja hade varit mumma.

Och vart är elbasen!? Detta underbara instrument får man inte gömma såhär.

Dela på andra sajter

Hmmm!

Hårdrock skulle jag inte vilja kalla det! Snarare agressiv irlänsk pop....

Helt okej låt tycker jag, låter som om ni spelat in den live, för den känslan har ni verklígen fångat bra! Håller med om att basn måste upp! Det är aningen tunt emellanåt!

Keep up the good work!

//patrick

Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat på bägge versioner flera dagar. Jag föredrar den första; livekänsliga, 70-talsversionen. Den andra verkar mer radioanpassad och tilltalar kanske fler.

PS!

Om ni spelar i Skåne så hojta till!!!!!! DETTA VILL JAG SE!

DS!

Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat på bägge versioner flera dagar. Jag föredrar den första; livekänsliga, 70-talsversionen. Den andra verkar mer radioanpassad och tilltalar kanske fler.

PS!

Om ni spelar i Skåne så hojta till!!!!!! DETTA VILL JAG SE!

DS!

Det är samma mixning hela tiden.

Dela på andra sajter

Tack för all kritik!!! Både bra och dålig.

Vi håller på och repar in en ny basist, och fokuserar oss på Ep släppet som kommer framöver.(Vi ska försöka åka en sväng runt Sverige till sommaren) Det känns även som vi borde skaffa oss en snygg hemsida oxå, men man hinner tyvärr inte med allt.....

🙁

Loaded

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Saker dör fort på forat!

Måste bumpa denna!!!!!!

Fan vet om jag hört något bättre här??

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Najs! Jävligt skönt live-sound. Bra låt 😄

Dela på andra sajter

JAA!! SATAN! FAN, FAN,FAAN... DJÄVLAR!!!

Ja.. Jag är ledsen men jag kan bara inte bli konstruktivare med beskrivningen av detta mästerstycke... Kort och gott...

"Ja, djävlar..."

Och det... Det ÄR ett sjuhelvetes bra betyg!

Keep on rocking dudes! 😏

Dela på andra sajter

Gå gärna in på jamma.se och leta reda på Loaded.

Där har vi fyra låtar till ligger. 😲

Tack för tipset. Det måste jag kolla in! 😄

Vet inte riktigt vad ni ändrat i denna mix eftersom jag inte A/B lyssnar..........? Baskaggen har perfekt klipp i alla fall.

Dela på andra sajter

Sången skulle jag lägga kompressor på under de lugnare partierna då det låter för mycket stevie-wonder-letar-efter-micken för att kännas "spot-on".. jag skulle även fila bort lite av rumsklangen för att få en mer intim känsla till rösten.. Gitarrsoundet påminner stark om Maidens första skiva och låten Running Free.. ( vilket i mina öron som gammalt Maiden-fan inte låter alls tokigt 😕 ).

Låten växer mot slutet vilket ger grova pluspoäng.. men för den där sista metal-yxan i kistan: Slipa på introdelen, framförallt sångens jämnhet + dämpa de högre frekvenserna i efterklangen.

P.s Bra pungspark i refrängdelen av låten 😱

Redigerat av Lundin
Dela på andra sajter

" just'e .. Hårdrock .. yeahhh .. näe det 'e lite för mycket mer New age stuk påre .. annars OK

Redigerat av job
Dela på andra sajter

Rätt bra, men kass mixat. Det händer hela tiden saker vilket gör låten intressant.

Ni måste lägga mer krut på mixen. Det låter kakburk!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.