Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Satt i studion idag och skulle städa lite på hårddiskarna och hittade ett trumkomp som jag började leka med. Det gick så bra så att en låt började ta form som jag verkligen kände kunde blir ngt.

Helt plötsligt kom det upp en ruta där det stod att ett allvarligt fel hade inträffat och att jag skulle förska spara projektet och sedan starta om Cubase. (Ungefär så stod det. Kommer inte ihåg exakt och kan inte kolla upp det eftersom jag inte är i studion nu). Gjorde som jag blev "tillsagd" men varenda gång så hänger sig Cubase när det börjar ladda in mjukvaruinstrumenten.

Det skumma är att alla mina andra projektfiler fungerar precis som de brukar.

Nu undrar jag då om det är möjligt att göra som i Pro Tools? Tror att det heter "import session data" där. Skulle vara så bra om jag kunde importera all midi-information och automatiseringar som hade pillat med ett bra tag. Jag hade gjort ganska mycket saker på en del av instrumenten som jag inte kommer ihåg...

Är så sjukt irriterad nu så jag kollar med er innan jag börjar leta i den över 800 sidor långa manualen.

Kör Cubase SX2 på PC med XP...

Annons
Postat

Har gjort om hela låten ungefär som den var från början idag. Skulle göra ett VST-instrument till en audio-fil och då händer samma sak. Men idag hade jag sparat flera gånger under skapandet. Startar om Cubase igen men jag kan inte öppna den heller!!!! Vad fan är det som är fel? Sparas "felet" i projektfilen eller???? 🤪

Postat

Hmm, jag vet inte hur Cubase hanterar sånnt. Men du kan möjligvis inte bara tillfälligt flytta vst-pluggarna nån annanstans så cubase tror att de är borttagna och därmed inte laddar dem?

Postat (redigerat)

Jag har heller ingen aning men det är fan värt ett försök!

Fast samma pluggar fungerar ju i mina andra låtar...

Redigerat av ketri
Postat

Jo fast det kan ju vara specifika inställningar som pluggarna inte gillar. Vad vet jag 🙂

Jag har haft det problemet med vissa pluggar med, fast i tracktion är det inget problem att ladda sessionerna ändå bara att den klagar på att vissa pluggar inte funkar.

Postat

FAN VAD GÖTT!!! Plockade bort pluggarna ur mappen och fick igång det. Sen la jag tillbaka dem en och en... Är glad nu igen! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.