Jump to content
Annons

Nexustwins - Future


Recommended Posts

LÅTNAMN: Future

ARTIST/GRUPP: Nexustwins

GENRE:Trance

LÅTLÄNGD: 4 min

KOMPOSITÖRER: Rasmus & Sebastian Thulin

PRODUCENTER: Rasmus & Sebastian Thulin

INSPELNINGSÅR: 2005 - 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,51 mb

STATUS: Avgör själv

LÅTLÄNK: Bifogat med inlägget

Japps. Nu kommer en ny låt ut här på forumet .. Dj hex håller just nu på med en remix på den ochså. Det var allt jag hadde å säga. Hoppas att ni gillar den 🙂.

Nexustwins___Future.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter bra, hörru! 😆 Men det känns ändå inte som at du har grepp om melodin så mycket. Ingen struktur. Den spretar åt alla håll. Annars, så låter det som en väldigt bra början. 😆

Coolt, men kan bli ännu coolare! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Okej låt. Melodin är inget man kommer ihåg, men jag har hört hundratals kommersiellt utgivna trancelåtar som haft sämre melodier än den här. Så nog skulle nån liten label i typ Hamburg kunna bli glad...

2. Plocka bort rösten för er egen skull. 😆

Meningslös hook, tråkig röst och den sänker ribban till en lägre nivå än ni vill vara.

3. Det är mycket bas i låten, och framförallt mycket subbas i syntbasen. Den krockar med bastrumman och man hör hur det slås sönder på kompressorn.

Leadslingorna innehåller också många låga frekvenser, så det blir många ljud som slåss med varandra. Skär bort under 100 Hz på lead och sänk syntbasen.

Lyssna t.ex. vid 2:50 hur basen pumpar sönder allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ... jag tycker att det låter lite standardmässigt och inget som får mig att lyssna vidare.

Det som skulle behövas fixas är:

1) Bättre mixning. Det låter väldigt grötigt. Basen t ex fastnar i slinggröten.

2) Bättre ljud. Byt ut de plastiga ljuden. Och gör om de ganska standardmässiga slingorna.

3) Fixa bredd i låten. Nu är ljudbilden väldigt platt.

Och dessutom har jag en bestämd känsla av att det distar.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ... jag tycker att det låter lite standardmässigt och inget som får mig att lyssna vidare.

Det som skulle behövas fixas är:

1) Bättre mixning. Det låter väldigt grötigt. Basen t ex fastnar i slinggröten.

2) Bättre ljud. Byt ut de plastiga ljuden. Och gör den ganska standardmässiga slingorna.

3) Fixa bredd i låten. Nu är ljudbilden väldigt platt.

Och dessutom har jag en bestämd känsla av att det distar.

1. Okay.. Ska lä'gga ned nån timme till på mixingen då.. 😎

2. Plastiga ljud får du nog leva med. Det är allt jag har. Tyvärr

3. Bredd i låten var det ja. Ska fixas det ochså då 😉

4. Distar gör det iallafall inte här. Kolla upp om du har eq:n på, på ditt uppspelningsprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dom andra..

Du har Reason?

Den här låten är gjord i Fl-studio, jag har försökt mig på reason men det är för krångligt tycker jag. Håller på att hoppa över till cubase för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, rätt extremstandard utan något extra skulle jag vilja säga. En av världens mest använda ackordföljder dessutom (använts mycket i allt från synthmusik till hårdrock).

Det jag stör mig mest på är det att ni ibland spelar fel toner över ackorden så att det blir dissonant. Främsta exemplen på detta är Ab-tonerna över Cm-ackorden som inte alls funkar. Tex vid 1:20 har ni ett sådant parti - som också återkommer på ett liknande sätt ofta. Testa att byta ut de tonerna mot exempelvis G så kommer ni att höra fin skillnad!

På samma sätt hamrar ni tonen G över alla ackorden rätt ofta också - kan funka ibland (den så kallade Maj7:an i Ab-ackordet), men blir tröttsamt om det blir för mycket utav det.

Ytterligare en sak som man tänker på är att det ibland hoppas över en takt i ackordföljden. Det är ju inget fel i sig, men i den här låten så låter det inte komponerat utan snarare som en klippmiss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spontant så låter det som tröskad mark, inte minst 909-ljuden är ju ordentligt ute.

Kompetent på demonivå, men totalt osäljbart, det låter som ett anonymt albumspår på nån holländsk airbrushad cd från 1998.

Bryt upp rytmerna, skaffa nya trumljud, slopa 50% av klyschorna.

Lägg ner minst dubbla tiden på låtarna från och med nu, hitta en egen grej!

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...