trancer Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Visst, jag kan fullt gå med på att man kan använda fildelning som en politisk aktion. Men saken är den att väldigt få gör det, utan försvarar sig med argument de hört nånstans som de tyckte lät tuffa. Jag tycker inte att det är ett skit tufft att ta hem en synth som jag vill använda själv i min studio, inte det minsta. Jag är bara ärlig och berättar att jag tar hem dom grejer jag behöver till skillnad från dom flesta andra.
Majken Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Kvart i två och elva medlemmar läser tråden. Knåpa ihop en fläskig tango åt mig, det här håller inte hörni. /Majken
mornel Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 (redigerat) Arg? Absolut inte. Jag är lugnet själv. Jag sitter och lyssnar på lite gamla skivor och äter clementiner. Va kör du för system? reason? Ja, jag använder Reason. Edit: vad nu det har med någonting att göra. Redigerat 27 januari 2006 av mornel
trancer Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Ja, jag använder Reason. Ok.. där är det ju lite skillnad . Jag har aldrig provat reason. även om jag haft det på mina burkar genom åren. även massa refills osv . men aldrig ens installerat det (nu är det borttaget) Men dom har ju agerat smart propellerheads. .inte jätte dyrt, och har ju tom börjat släppa deras gamla godingar som rebirth osv gratis. genidrag.
trancer Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Kvart i två och elva medlemmar läser tråden. Knåpa ihop en fläskig tango åt mig, det här håller inte hörni. /Majken Jag behöver privat cubase utbildning 😆 måste lära mig massa saker som du kan! 🙂 hur mkt ska du ha ? ... (blir svårt att ta hem eller kopiera din kunskap) 😄 /Perrra
surikatmamma Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Visst, jag kan fullt gå med på att man kan använda fildelning som en politisk aktion. Men saken är den att väldigt få gör det, utan försvarar sig med argument de hört nånstans som de tyckte lät tuffa.Man man ska göra det som en aktiv politisk handling ska man gärna ha lite mer kött på benen och kunna föra vettiga argument varför man anser att det är rätt, men framförallt även konstruktiva förslag om hur man vill förändra saker och ting. Personligen tycker jag inte att det spelar någon större roll varför man gör något, om resultatet blir detsamma. Jag tror som sagt inte att man kan integrera gratis kultur i dagens samhälle, kanske inte i något samhälle. Jag har mina åsikter men orkar inte lägga fram dem här, då jag inte tror att det kommer tillföra diskussionen något mer än begreppsförvirring och onödigt filosofiska utlägg. Jag nöjer mig med att piratkopiering och fildelning finns och växer sig större och större, vi får se vart det tar vägen. ps. När någon säger "jag har mina åsikter" brukar de oftast vara nynazister eller nationalister på ett eller annat sätt, vill bara poängtera att jag är ungefär så långt ifrån såna åsikter man kan komma. ds.
Majken Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Kom igen nu, Hacke och Stefan.. Jag vet att ni är sugna på att skriva något 😆 Goodwin's Law var briljant förresten. Tack för ett gott skratt och läskigt igenkännande Stefan 😄 /Majken
henning Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Det jag skulle vilja höra från de som förespråkar piratkopiering istället för denna diskussion är hur man skulle kunna finansiera produktion av programvaror som Cubase osv ifall alla skulle ladda ner piratkopior av dessa från internet? Och hur motiverar man att inte man skall betala för den konsumtion som man själv använder sig av? Det handlar inte egentligen om att piratkopiering inte är stöld (eftersom inte orginalet försvinner) utan om att man genom att köpa program/musik osv delar på produktionskostnader. /H.
hackeman Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 (redigerat) Kom igen nu, Hacke och Stefan.. Jag vet att ni är sugna på att skriva något 😄 Jag sitter och är Helpdesk och IT-rådgivare åt Grahn. Myyyyyyyyycket roligare. 😆 Redigerat 27 januari 2006 av Majken
henning Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 (redigerat) Jag sitter och är Helpdesk och IT-rådgivare åt Grahn. Myyyyyyyyycket roligare. 😆 Tur att det är någon som gör något vettigare (än att diskutera piratkopiering mitt i natten)... Borde sova själv. 😄 /H. Redigerat 27 januari 2006 av henning
Majken Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Kom igen nu, Hacke och Stefan.. Jag vet att ni är sugna på att skriva något 😉 Jag sitter och är Helpdesk och IT-rådgivare åt Grahn. Myyyyyyyyycket roligare. Lyckas han inte installera sina piratkopierade program? Bra att det finns hjälpsamma killar som du Hacke 😉 /Majken
henning Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Lyckas han inte installera sina piratkopierade program? Bra att det finns hjälpsamma killar som du Hacke Om du fortsätter att skriva sånt där i den här tråden så får du nog ta och flytta den till OT också.... 😉 /H.
surikatmamma Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Det jag skulle vilja höra från de som förespråkar piratkopiering istället för denna diskussion är hur man skulle kunna finansiera produktion av programvaror som Cubase osv ifall alla skulle ladda ner piratkopior av dessa från internet? Och hur motiverar man att inte man skall betala för den konsumtion som man själv använder sig av? Det handlar inte egentligen om att piratkopiering inte är stöld (eftersom inte orginalet försvinner) utan om att man genom att köpa program/musik osv delar på produktionskostnader. /H. Mitt inte så genomtänkta förslag är att det kan skattefinansieras. Vi kan göra oss av med några onödiga skatter, som riksdagsledamoternas och ministrarnas groteska löner och kungafamiljens apanage, och få till en sorts kulturskatt som går till att betala en del av kostnaden i framställning av till exempel musik och mjukvara. Svensk film får ju bidrag för att kunna göra filmer som ingen går och ser (Beck?), och teatern också tror jag. Men sen är ju folk generellt sett väldigt emot all form av skatt, och jag kan hålla med motståndarna om att statlig inblandning i kulturen ska undvikas så långt det går.
hackeman Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Kom igen nu, Hacke och Stefan.. Jag vet att ni är sugna på att skriva något 😉 Jag sitter och är Helpdesk och IT-rådgivare åt Grahn. Myyyyyyyyycket roligare. Inlägget har redigerats av Majken kl. 27 January 2006, 02:07 Ehh... Majken? Vad gör dina klottriga fingrar i mina inlägg? 😉
henning Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Det jag skulle vilja höra från de som förespråkar piratkopiering istället för denna diskussion är hur man skulle kunna finansiera produktion av programvaror som Cubase osv ifall alla skulle ladda ner piratkopior av dessa från internet? Och hur motiverar man att inte man skall betala för den konsumtion som man själv använder sig av? Det handlar inte egentligen om att piratkopiering inte är stöld (eftersom inte orginalet försvinner) utan om att man genom att köpa program/musik osv delar på produktionskostnader. /H. Mitt inte så genomtänkta förslag är att det kan skattefinansieras. Vi kan göra oss av med några onödiga skatter, som riksdagsledamoternas och ministrarnas groteska löner och kungafamiljens apanage, och få till en sorts kulturskatt som går till att betala en del av kostnaden i framställning av till exempel musik och mjukvara. Svensk film får ju bidrag för att kunna göra filmer som ingen går och ser (Beck?), och teatern också tror jag. Men sen är ju folk generellt sett väldigt emot all form av skatt, och jag kan hålla med motståndarna om att statlig inblandning i kulturen ska undvikas så långt det går. Så du menar alltså att hela svenska folket genom skatter skall finansiera utländska företag (t.ex. Steinberg). Jag personligen kan inte hålla med dig om att jag tycker det är rätt väg att gå men det kan ju vara din åsikt att du tycker det ska gå till så... /H.
Majken Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Ehh... Majken? Vad gör dina klottriga fingrar i mina inlägg? Vadfan den där satans ändra-knappen sitter ju så nära citera-knappen. 😉 /Majken
surikatmamma Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Så du menar alltså att hela svenska folket genom skatter skall finansiera utländska företag (t.ex. Steinberg). Jag personligen kan inte hålla med dig om att jag tycker det är rätt väg att gå men det kan ju vara din åsikt att du tycker det ska gå till så... /H. Hahaha nejnej! Så galen är jag inte. Det är tyskarna som ska finansiera Steinberg, vi nordmän ska finansiera Propellerhead!
hackeman Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Ehh... Majken? Vad gör dina klottriga fingrar i mina inlägg? Vadfan den där satans ändra-knappen sitter ju så nära citera-knappen. 😉 Och mitt inlägg var så nära ditt inlägg? Och din Back-knapp funkar inte? 😉
henning Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Hahaha nejnej! Så galen är jag inte. Tur det. Nu lägger jag ner för kvällen. Natti natti! /H.
surikatmamma Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Äh! Köp mitt x-box förfan! Kostnad? Vilka spel? 😉
Majken Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Ehh... Majken? Vad gör dina klottriga fingrar i mina inlägg? Vadfan den där satans ändra-knappen sitter ju så nära citera-knappen. 😉 Och mitt inlägg var så nära ditt inlägg? Och din Back-knapp funkar inte? 😉 Hörrö, jag är ju moderator. Jag kan ändra i allas inlägg 😉 Så med en öl i ena handen siktade jag tydligen lite fel och klickade på ändra-knappen. Sedan skrev jag glatt mitt meddelande rakt i ditt inlägg och skickade. Men det här är bara sjätte gången det händer, så se det som en bonus. 🙂 /Majken
mornel Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Hahaha, nu är ni långt ute och svamlar. God natt på er!
Neosus Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Äh! Köp mitt x-box förfan! Kostnad? Vilka spel? 😉 det följer med Call of Duty 2 och ett bilspel... Pris vet jag inte... 😉
Majken Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Helt plötsligt har tråden tagit en oväntat positiv inriktning. /Majken
hackeman Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 OT is da shit! Med mer OT i världen skulle det inte uppstå några krig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.