Jazzman Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Tja! Jag fått en hel del instrument i fotmatet GIG.. så.. hur hur använder jag dem i Cubase? Gissar väl att det är nåt slags VST-instrument eller? /björn
bassman Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 .GIG är filformatet som används av mjukvarusamplern GigaSampler. Alltså måste du ha GigaSampler i din dator för att kunna använda och spela med ljuden.
robotapan Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Andra samplers kan iofs läsa .gig-formatet, typ Kontakt. Halion också kanske?
BackHand Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Tja! Jag fått en hel del instrument i fotmatet GIG.. så.. hur hur använder jag dem i Cubase? Gissar väl att det är nåt slags VST-instrument eller? /björn Fått? 😉 Ifall du köpt dem precis så borde du väll veta att GIGA-formatet är Nemesys Gigasampler och Gigastudios egna samplingsformat. Inte VST-i synthar! Eller? 😏
Carl_B Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Fått? 😏 skamlöst sätt att lura folk att man inte leechat...
dbd Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Fått? 😏 skamlöst sätt att lura folk att man inte leechat... Ja visst är det 😉
Jazzman Postat 18 maj 2004 Trådstartare Postat 18 maj 2004 Andra samplers kan iofs läsa .gig-formatet, typ Kontakt. Halion också kanske? .GIG är filformatet som används av mjukvarusamplern GigaSampler. Alltså måste du ha GigaSampler i din dator för att kunna använda och spela med ljuden. Okej.. tack. Jag har fått ordning på det med hjälp av Kontakt 🙂 Tja! Jag fått en hel del instrument i fotmatet GIG.. så.. hur hur använder jag dem i Cubase? Gissar väl att det är nåt slags VST-instrument eller? /björn Fått? 🙂 Ifall du köpt dem precis så borde du väll veta att GIGA-formatet är Nemesys Gigasampler och Gigastudios egna samplingsformat. Inte VST-i synthar! Eller? 😄 😲 Har laddat från www.worrasplace.com /Björn
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.