Jump to content
Annons

Bedövning eller inte..


Egghuvud

Recommended Posts

Annons
Katla (oregistrerad)

Jag är rädd för räkningen men aldrig för tandläkaren själv. Bedövning brukar jag få om han ska göra något över det vanliga. Jag tror inte att jag hade fixat att få min visdomstand bortopererad utan bedövning.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

maxmaxmax - jag gjorde en skrapning i ryggraden när jag var 1 år. Skrapningen var en av dåtidens vaccineringar. Jag vet inte vad den barnvaccineringen heter eller om den utförs annorlunda idag. Ont gjorde det i alla fall, men det var säkrast att inte gråta, för då djävlar!! Jag var ju pojke...

telefån//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

ttsk

Kom tillbaka efter ett benmärgsprov i fosterställning. Ska jag berätta hur det känns när nålen bryter igenom benhinnan i ryggraden?

Någon som har stått precis framför PA:t när mikrofonrundgången på 10/10/10 sätter igång?

Som det, fast tio gånger värre.

.. i varenda cell i hela kroppen

Kan man inte bedöva mot den smärtan först?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

maxmaxmax - jag gjorde en skrapning i ryggraden när jag var 1 år. Skrapningen var en av dåtidens vaccineringar. Jag vet inte vad den barnvaccineringen heter eller om den utförs annorlunda idag. Ont gjorde det i alla fall, men det var säkrast att inte gråta, för då djävlar!! Jag var ju pojke...

telefån//:musik

Den gorde jag med eller jag menar den då dom hackade massor med ggr. Säkert 20 minuter bara för att man skulle lära sig. Obeskrivligt plågsamt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis varit hos tandläkaren. En sprucken gammalgam-lagning, karies därinunder och hon snuddade nästan vid roten. (risk för rotfyllning m a o)

För att jag överhuvudtaget skall öppna käften så får de ta mig sjutton bedöva hela skiten. Skulle aldrig låta dem pysa med luften, borra eller slipa eller greja utan att de först tar bort alla eventuella chanser till outhärlig smärta.

Sedan möter man käcka personer som säger att de aldrig tar bedövning. Möjligtvis om man är allergisk eller så, men då skulle de ta mig tusan få söva mig först.

Är ni bedövade eller obedövade är väl frågan.  😄

*Tittar upp med tårfyllda ögon, darrar med underläppen och kvider, men men men, det gör ju ont*

Brukar funka fin fint... 😛

Ketogan är bra mycket trevligare än lustgas *lovar*

/L *som för övrigt skriver på "ge mig allt du har och det du tappade på golvet i städskåpet också"*

Redigerat av Odels_tant
Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbelpostning pga klantigt feltryck på citera istället för ändra.

Är uppenbarligen idiot! 😉

Redigerat av Odels_tant
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...