Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Ladda ner och lyssna på nya demon med Beyond Dreams.

Jag har producerat skivan och vill gärna ha era synpunkter, förslag på förbättringar eller omdömen.

Filerna är ganska stora, jag har konverterat dem till mp3 av hög kvalitet, men för er som har snabb uppkoppling så är det inga problem.

*Dragonslayer*

Den här låten är en kvart lång men inehåller massor med överraskningar så om ni känner att ni har en kvart över kan ni ju lyssna igenom hela.

http://www.mytempdir.com/406303

*Death Is Forever*

http://www.mytempdir.com/406036

Detta är riktig svärdståls-döda-draken-i-grottan-med-blodets-förgjutelse-i-helvetes tempel...så ha lite distans till texterna.

Jag har använt

Onyx 800r

RME Digi 96/52

PC med Cubase SX

Waves

I övrigt är det inget speciellt

Redigerat av Lundin
Annons
Postat

Gör små aptitretare antingen snuttar eller hela låtar i lägre kvalité. 😉

Då får du upp dom på forumet, eller lägg dom någonstans där man kan streama dom så man slipper ladda ner hela låten innan man får höra nåt. 😛

Postat

allright, ska göra lite småsnuttar. lägger upp dom senare.

tycker inte att man ska lägga ut en låt för omdöme med taskig kvalla...då faller det ju redan där.

småsnuttar blir det!

Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

Jag tycker att trummorna saknar tryck och känns som de är mestadels i mitten samt lite för lite rum kring dem de låter torra, skulle vilja ha hihaten lite mer åt nåt håll samt pukorna med så att man känner stereobilden bättre, samt tycker jag sången kunde placeras mer in i musiken, den ligger framför allt, för mycket för min smak, (jag gillar förvisso inte denna typ av riddarmetal men det är ju mer min smak) mer smack i både virvel och kagge skulle vara på sin plats...

Lite tankar och funderingar kring det hela som du önskade.

schkåll dårå!

Postat

Har laddat ner låtarna, men får återkomma med synpunkter.

Har just kommit hem från jobb och sömnen kallar 😄

Men det lilla jag snabb-lyssnat igenom nu låter hyfsat.

Tjing så länge

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.